اهواز؛

خروج مرغ زنده از ایران ممنوع

عضو اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و كشاورزی اهواز بیان کرد: در حالی كه مسئولان عراقی خواستار صدور مرغ زنده از ایران به عراق هستند، مسئولان مربوطه در داخل مانع صادرات می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدسلطان حسینی گفت: تقاضای گوشت مرغ و تخم مرغ از سوی كشور عراق زیاد شده اما مسئولان كشور ما حساسیت بسیار به خرج می دهند و مانع صادرات گسترده به این كشور هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به تقاضای شدید كشور عراق نسبت به وارد كردن گوشت مرغ و تخم مرغ مسئولان ما نگران هشدارهای بهداشت جهانی هستند و از این رو در صادرات مرغ زنده به كشور عراق ممانعت می كنند.

حسینی اظهار داشت: این در حالی است كه كشور مقصد مشكلی با این موضوع ندارد و خواستار ورود مرغ زنده است و مانعی از جانب كشور واردكننده وجود ندارد.

مسئول كمیسیون كشاورزی اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت اهواز افزود: همچنین صادرات تیرآهن و میلگرد به كشور عراق افزایش یافت و دلیل آن تحرك در ساخت و ساز، به ویژه در مناطق جنوبی كشور عراق می باشد.

وی در خصوص صادرات گوشت به كشورهای دیگر اذعان کرد: كشورهای حاشیه خلیج فارس ترجیح می دهند كه گوشت خود را از كشورهای برزیل و استرالیا وارد كنند، زیرا برای آن ها از نظر قیمت به صرفه تر است.

حسینی بیان داشت: ما برنامه مدون صادراتی نداریم و یكی از دلایل نوسانات در این امر نداشتن نظم و برنامه ریزی در صادرات است.

بیش از یك چهارم صادرات كشور ما به عراق از خوزستان است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.