از نمایشگاه کاریکاتوریست انقلابی تا گنجینه آثار هنری در «هفته هنر انقلاب اسلامی»

«هفته هنر انقلاب اسلامی» در حوزه هنری با حضور هنرمندان این عرصه و افتتاح سه نمایشگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت برگزاری «هفته هنر انقلاب اسلامی» در حوزه هنری، پیش از آغاز مراسم این برنامه نمایشگاه‌های تخصصی هنری در این راستا با حضور هنرمندانی چون عبدالحمید قره‌داغی دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی، ناصر فیض، احسان باقری و جمعی دیگر از هنرمندان حوزه‌های مختلف افتتاح شد.
 
نمایشگاه «ستاره‌های جاویدان» که به همت خانه عكاسان ایران با نمایش عكس‌هایی از نبرد نیروهای مقاومت و مقابله با گروه‌های تكفیری در عراق و سوریه گشایش یافته است، در روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی میزبان علاقه‌مندان است.
 
علاوه بر این نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری، میزبان مجموعه كاریكاتورهای مسعود شجاعی‌طباطبایی با مضامین انقلابی شد. اما در این مراسم توسط محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری و محمد‌ابراهیم ابراهیمی هنرمند مجسمه‌ساز در نگارخانه ابوالفضل عالی از دو سردیس «طاهره صفارزاده» شاعر، پژوهشگر و مترجم قرآن و «قیصر امین‌پور» نویسنده و شاعر به عنوان دو چهره ماندگار فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد.

پس از این بخش نیز گنجیه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی که شامل آثاری در رشته‌هایی همچون نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، مجسمه‌سازی و نگارگری با مضمون انقلاب اسلامی هستند رونمایی و در معرض نمایش مخاطبان قرار گرفتند. گنجینه‌ای که برای بازدید از آن می‌توانید در طول این هفته به آن مراجعه کنید.

همچنین در مراسم آغاز این هفته از کتاب «هنر انقلاب» مرتضی‌گودرزی دیباج و تندیس هنر انقلاب اثری از استاد یوزباشی نیز رونمایی شد.
 
در ادامه این مراسم تعدادی از نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند که می‌توان از آن میان به جواد افشار به دلیل ساخت سریال «کیمیا»، عبدالحمید قدیریان به دلیل فعالیت‌های هنری و خلق مجموعه نمایشگاهی «آسمان حسین»، پرویز پرستویی به خاطر مجموعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در سال 94، مجید مجیدی به دلیل اکران فیلم تاریخی «محمد رسو‌ل‌الله(ص)»، هادی محمدیان به دلیل ساخت پرفروش‌ترین انیمیشن سال 94 و بهناز ضرابی‌زاده به دلیل تألیف کتاب «دختر شینا» اشاره کرد.

در آخر هم به تعدادی از برگزیدگان جشنواره‌های حوزه هنری جوایزی اهدا شد که اسامی افراد مذکور به این شرح است:

مهدی آقاجانی برای دریافت جایزه اول جشنواره فیلم رضوی به خاطر کارگردانی فیلم «مجلس آینه»

محسن اردشیر برای دریافت جایزه اول در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به خاطر طرح و ایده نمایش خیابانی «خوشه برنج»

امین وطنی برای دریافت جایزه اول در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به خاطر طراحی بروشور نمایش «کات»

حسین بهرامی ولشکلایی برای دریافت جایزه اول در جشنواره عکس رضوی

محمد محمودی نورآبادی برای دریافت جایزه اول در جشنواره کتاب سال شهید غنی‌پور به خاطر کتاب «خنده‌زار»

امیرحسین شفیعی برای دریافت جایزه اول در جشنواره تئاتر فجر به خاطر کارگردانی نمایش خیابانی «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد»

محمد رخشانی صابر برای دریافت فانوس ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار به خاطر فیلم مستند «نسل سوم»

بهروز نورانی‌پور برای دریافت جایزه اول بهترین کارگردانی، بهترین فیلم مستند و بهترین دستاورد فنی و هنری در نهمین جشنواره سینما حقیقت و سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به خاطر کارگردانی فیلم «A157»

لقمان خالدی برای دریافت جایزه اول بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین فیلم مستند هنر و تجربه در نهمین جشنواره سینما حقیقت به خاطر کارگردانی فیلم «فصل هرس»

کوروش زارعی برای دریافت تندیس ایثار و شهادت، در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به خاطر کارگردانی نمایش «اروند خون‌»



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار