بلایی که «ایبوپروفن» بر سر کودکان می‌آورد+عکس

بتازگی تصاویری از یک کودک انگلیسی مبتلا به آبله‌مرغان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد مصرف دارو ایبوپروفن چه عوارض پوستی ناخوشایندی ایجاد کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، والدین «لوئس»، پسر بچه اهل لیورپول انگلیس تصاویر فرزند خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند تا به سایر والدین هشدار دهند که به فرزندان مبتلا به آبله‌مرغان خود داروی ایبوپروفن ندهند.

بلایی که «ایبوپروفن» بر سر کودکان می آورد+عکس

«لوئیس» حدود ۱۰ ماه قبل مبتلا به آبله‌مرغان شده بود و پزشک بدون اطلاع از خطری که داروی تجویزی می‌تواند برای او داشته باشد، برای این کودک ایبوپروفن تجویز کرد اما این دارو نه تنها وضعیت او را بهبود نبخشید بلکه شرایطش را وخیم‌تر کرد و کار به بستری شدن وی در بیمارستان کشید.


بلایی که «ایبوپروفن» بر سر کودکان می آورد+عکس

پزشکان بعد از بستری شدن او در بیمارستان «آلدر هی»، به والدینش گفتند که مصرف این دارو در زمان ابتلا به آبله‌مرغان باعث عمیق‌تر شدن زخم‌های آبله‌مرغان در بافت پوست می‌شود.
بلایی که «ایبوپروفن» بر سر کودکان می آورد+عکس

ایبوپروفن دارویی ضد التهاب است ولی در موارد ابتلا به آبله‌مرغان، جوش‌های ایجاد شده در پوست را عمیق‌تر می‌کند. این کودک به دلیل مصرف داروی ایبوپروفن در زمان ابتلا به آبله‌مرغان دچار عفونت خون نیز شده بود. متخصصان گفته‌اند حتی تجویز نوروفن و آسپرین هم می‌تواند خطرناک باشد و عوارض شدیدی مانند عفونت‌های ثانویه در مبتلایان به آبله‌مرغان ایجاد کند.

منبع:سلامت آنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
ممنون از مطلبتون*بچم 2روزه آبله مرغون گرفته دقیقا داشتم ایبو پروفن بهش میدادم...خداخیرتون بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
]چندش آوره تمام جونم خارش گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
بیا! حالا دکترشم خارجی بوده اینطور شده.
آخرین اخبار