وخامت شرایط بازداشتگاه مهاجران در لیبی

تنش‌ها در مرکز بازداشت مهاجران لیبی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، درگیری‌ها در مرکز بازداشت مهاجران النصر در لیبی (استان زاویه) تشدید شده است. برخی از مهاجران سعی می‌کنند از طریق سواحل اطراف به اروپا وارد شوند.

اوایل ماه جاری تنش‌ها بالا گرفت و پلیس وادار به مقابله مسلحانه با مهاجران شد. این اقدام به کشته شدن 4 مهاجر و زخمی شدن 20 نفر منجر شد.

به دنبال بسته شدن مسیر مهاجران از طریق دریای اژه، تنش‌ها شدیدتر شده است. کشته شدن مهاجران در حادثه تیراندازی نیز نشان می‌دهد وخامت این بحران رو به افزایش است.

سال گذشته 87 درصد از 900 هزار مهاجر از طریق یونان به اروپا رسیدند؛ اما قاچاقچیان به دنبال توافق اتحادیه اروپا و ترکیه، لیبی را به عنوان یک مسیر جایگزین انتخاب کرده‌اند.

 کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد دست کم 100 هزار مهاجر در شهرها و در کنار سواحل غربی لیبی حضور دارند. پیش از این مانع اصلی عبور از دریا برای رسیدن به اروپا، فصل زمستان بوده است، با پایان این فصل قاچاقچیان کار خود را از سر می‌گیرند. در نتیجه اروپا با هجوم بیش از پیش مهاجران روبرو خواهد بود.

موضوع قابل توجه این است که مهاجرانی که به لیبی می‌آیند سوری یا عراقی نیستند بلکه کسانی هستند که از گوشه و کنار آفریقا تحت فشار فقر بوده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار