آبادان؛

بازدید از جاذبه هاي بنادر آبادان

بيش از 80 هزار مهمان نوروزي از جاذبه هاي بنادر آبادان بازديد كردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدير بنادر و دريانوردي آبادان گفت:بيش از 80 هزار مهمان نوروزي و اعضاي كاروان هاي راهيان نور در تعطيلات نوروزي از جاذبه هاي بنادر سه گانه آبادان بازديد كردند.

رضا سفاري افزود:برگزاري سفرهاي دريايي با استفاده از دو فروند شناور مسافربري ' رانيا و ايران زمين' در راستاي رونق گردشگري دريايي انجام شد.

وي گفت:با برگزاري كميته هاي مشترك با مرزباني و منطقه سوم دريايي سپاه در ستاد راهيان نور در اسفندماه سال گذشته، تمهيدات برگزاري هرچه بهتر و ايمني بيشتر آبراه بين المللي اروند رود و مهمانان نوروزي اتخاذ شد.

يكي از ظرفيت هاي بالقوه توسعه گردشگري ايران٬ دريا و ساحل است كه هم ابعاد گسترده اي براي سرمايه گذاري دارد و از جذابيت بالايي نيز براي رونق صنعت پردرآمد گردشگري برخوردار است.

به مجموعه فعاليت هاي تفريحي و سرگرمي كه در محيط هاي دريايي دور از ساحل از سوي گردشگران انجام مي شود٬ گردشگري دريايي گفته مي شود.

آبادان و خرمشهر به عنوان شهرهاي بندري كشور كه همه ساله در تعطيلات نوروزي پذيسراي خيل عظيم مسافران از نقاط مختلف كشور است، از جاذبه هاي توسعه گردشگري دريايي برخوردار است.

سواحل اروندرود، كارون و بهمنشير در اين دو شهرستان، ظرفيت بالقوه اي است كه مي توان با بهره گيري از آن و رونق گردشگري در راستاي توسعه پايدار منطقه و اشتغالزايي پايدار اقدام كرد.

مسافران و گردشگران به مدت حدود يك ساعت از جاذبه هاي دريا در اروندرود استفاده كرده و با موسيقي زنده پذيرايي شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، بازدید ، بندر ، جاذبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.