ارومیه؛

کشف 2 هزار لیتر سوخت قاچاق در ارومیه

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف 2 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید در شهرستان ارومیه خبر داد

سردار ناصر اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی سوخت قاچاق از نوع نفت سفید در شهرستان ارومیه، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی این متهم شدند و وی را در محل مخفیگاه دستگیر کرده و به مقر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی استان در بازرسی از مخفیگاه این متهم مقدار 2 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید را کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

اصلانی با بیان اینکه قاچاق سوخت در آذربایجان غربی صدمات بسیار متعددی بر چرخه اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت‌های مشکوک مراتب را به پلیس 110 به ماموران انتظامی استان اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت پدیده بسیار پیچیده‌ای بوده که اثرات آن صرفاً به مشکلات اقتصادی منتهی نشده، بلکه دارای عوارض اجتماعی سیاسی و فرهنگی قابل توجهی است، گفت: لذا در جهت جلوگیری از این پدیده مخرب لازم است به اهمیت موضوع پی برده و با استفاده از دانش و علوم نسبت به کاهش اثرات منفی آن اقدام کنند.

اصلانی به مهم‌ترین عوامل قاچاق کالا در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: سودآوری بالای کالای قاچاق در مقابل ریسک پایین آن، پرداخت یارانه به برخی از کالاها در داخل کشور، بالا بودن تعرفه‌های گمرکی، کیفیت پایین کالاهای تولید داخل، بوروکراسی و ساختار اداری ناکارآمد و محرومیت ساکنان نقاط مرزی از جمله عوامل مهم در قاچاق کالاست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.