اجرای دوره آموزشی اجباری معلمان در تابستان امسال

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری دوره های آموزشی معلمان در تابستان 95 برای عناوین درسی جدید خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عناوین کتب درسی پایه دهم، اظهار داشت: چهار عنوان درسی جدید در دوره متوسطه دوم داریم که برای سال تحصیلی آینده نیز در پایه دهم وجود دارد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش این عناوین اضافه شده را به ترتیب «انسان و محیط زیست»، «تفکر و سواد رسانه‌ای»، «سلامت و بهداشت» و «کار و فناوری» دانست و در خصوص معلمان این دروس بیان کرد: عمدتا تعدادی از معلمان را برای تدریس این عناوین درسی آموزش می دهیم. درواقع دوره های آموزش مدرس عناوین جدید احتمالا بعد از تعطیلی مدارس و در تابستان ماه 95 برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این دوره در تهران برگزار می شود و نمایندگان استان ها در آن شرکت می کنند، بعد از پایان دوره هر یک از نمایندگان به شهر و استان خود بر می گردند و آموزش های لازم را به معلمان مربوط به شهر استان خود ارائه می کنند.

گفتنی است مدرسان تا شروع سال تحصیلی جدید دوره های آموزشی شان تکمیل می شود و برای سال تحصیلی جدید در کلاس های درس برای تدریس عناوین جدید مذکور حاضر می شوند. 

محمدیان خاطر نشان کرد: کتب درسی پایه دهم متوسطه در دست تألیف است و چاپ آن تا  شهریورماه سال جاری به پایان می رسد و در ابتدای سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار