آمریکا کشتی غول‌پیکر "شکارچی دریا" را به آب انداخت+ عکس

کشتی روباتیک بدون‌سرنشین ارتش آمریکا برای شکار زیردریایی‌ها به آب انداخته شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال اینترست، وزارت دفاع آمریکا با همکاری سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته «دارپا،» از یک کشتی بدون‌سرنشین جدید برای شناسایی و انهدام انواع زیردرریایی‌ها رونمایی کرد. این کشتی، که بخشی از برنامه تولید سامانه‌های دریایی بدون‌سرنشین پنتاگون است، هفتم آوریل برای استفاده آزمایشی به آب انداخته شد.

این سامانه ضدزیردریایی که نام «شکارچی دریا» برای آن انتخاب شده، با طول 130 فوت اکنون لقب بزرگترین کشتی بدون‌سرنشین جهان را در اختیار دارد و با سرعت 31 مایل در ساعت، سریعتر از تمام زیردریایی‌های شناخته شده در جهان قادر به حرکت است.


آمریکا کشتی غول‌پیکر

گفته می‌شود که این کشتی جدید می‌تواند به صورت مستقل و بدون نیاز به ادوات کمکی دیگر انواع زیردریایی‌های کوچک و بزرگ و حتی قایقهای موتوری کوچکی که با ارتفاع کمی از سطح دریا حرکت می‌کنند را رهگیری کند.

«باب ورک» - معاون وزارت دفاع آمریکا - در مراسم رونمایی از این سامانه دریایی در پورتلند با اشاره به فناوری‌های فوق‌پیشرفته بکارگرفته شده در این کشتی در حوزه‌هایی چون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، ساخت آن را با هواپیمای بدون‌سرنشین "پریدیتور" مقایسه کرد که در سال 1995 به خدمت ارتش آمریکا درآمد.

شکارچی دریا با بهره‌گیری از انواع حسگرهای صوتی و الکترواُپتیک، الگوریتم‌های جستجوگر پیشرفته و رادارهای کوتاه‌برد و بلندبرد، اقدام به شناسایی و رهگیری اهداف موردنظر کرده و به صورت خودکار با استفاده از یک سامانه ناوبری پیشرفته، از برخورد خود با موانع کوچک و بزرگ جلوگیری می‌کند.

با این حال، طبق گفته «اسکات لیتل‌فیلد» - مدیر دارپا – این کشتی جدید کاملا بی‌نیاز از انسان نیست و با وجود خودکار بودن، استفاده از برخی قابلیت‌های عملیاتی آن باید با هماهنگی و هدایت انسان انجام شود. 

شکارچی دریا با نظارت دارپا و «دفتر تحقیقات دفاعی» نیروی دریایی آمریکا به مدت دو سال در پایگاه دریایی ارتش آمریکا در سن دیگو تحت آزمایش عملیاتی قرار خواهد گرفت و در صورت موفقیت در آزمایش‌ها، برای استفاده عملیاتی تحویل نیروی دریایی ارتش آمریکا خواهد شد.

البته در این دوره دو ساله، یک نیروی متخصص برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در آن حضور خواهد داشت، اما پس از طی این دوره به راحتی از دور قابل کنترل و هدایت است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بابا نه تنها اینجا عکسا غیره واقعی هس بلکه هر پیج خبری رو باز میکنم میبینم تصویر مال یه جای دیگه است,باشگاه اگه این مشکلشو حل کنه خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
مردم رو گرفتید!!!!
اینکه روسیه ایه , روی پرچم آبی با خط روسی نوشته , کلاههای روسی هم که واضح هستند.
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
کشوری که بودجه ای معادل 500تا800میلیارد دلاردرسال برای توسعه نظامی هزینه کنه بایداینگونه تسلیحات فوق پیشرفته بسازه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
واویلا که هی :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
عجب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
نوشتید کشتی ولی عکس زیردریایی گذاشتید!!!
آخرین اخبار