لرستان؛

بهره‌برداری۱۲ هزار واحد مسکن مهر لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد مسکن مهر معادل ۲۸ درصد از کل آمار استان پیش بینی می‌شود در سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ ملکی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده در سال 94، 7 هزار و 704 واحد را تعیین تکلیف کنیم، افزود: در تمام سایت‌های مسکن مهر دولتی هیچ واحدی را تحویل ندادیم مگر اینکه خدمات مربوط به امور زیربنایی برای رفاه کامل مردم مهیا شده و سپس اجازه اسکان داده‌ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه در مورد تسهیلات بانکی در بحث فروش اقساطی شرایط به‌خوبی مهیا شد، گفت: در بحث آماده‌سازی نیز عمده سایت‌های مسکن مهر که متقاضیان ساکن شده‌اند توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که اجرای معابر، جدول، زیرسازی و پیاده‌رو‌سازی را در دستور کار داشته باشیم و با پیگیری‌های استاندار نشست‌هایی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و خروجی آن دریافت 17 میلیارد تومان اعتبار به صورت متمرکز بود.

وی افزود: با توجه به جلسات مکرر شورای مسکن، براساس آمار، در مرحله نخست 45 هزار و 800 واحد تا پایان شهریور 92 در دست تکمیل بود که حدود 20 هزار و 500 واحد و معادل 45 درصد به بهره‌برداری رسید‌ که 34 درصد آن خودمالک بود و از شهریور 92 تا پایان 94، 12 هزار و 600 واحد معادل 27 درصد کل مسکن مهر استان به بهره‌برداری رسید که 7 هزار و 774 واحد فقط مربوط به سال 94 و معادل 16 درصد بود.

ملکی با بیان اینکه پیش‌بینی برای سال 95، 12 هزار و 665 واحد معادل 28 درصد از کل آمار است، گفت: برای برنامه زمان‌بندی 6 ماه سال 95، 6 هزار و 534 واحد دولتی و یک هزار و 300 واحد پروژه خودمالک را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 400 واحد دولتی و 2 هزار و 300 واحد خودمالک داشتیم که پروژه‌های مشکل‌دار بودند، خاطرنشان کرد: تعدادی از این طرح ‌های دولتی یا خودمالک‌ها را قبلاً به بانک معرفی کردیم که یک هزار و 950 واحد آن منجر به ساخت‌وساز نشده و در هفته گذشته نزدیک به 2 هزار واحد از این طرح ‌های مشکل‌دار استان را تعیین تکلیف کردیم و 2 هزار و 818 واحد باقی‌مانده به‌صورت دستور کاری در جلسات طرح موضوع می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پیمانکار حدود یک هزار واحد مسکن مهرهای مشکل‌دار تغییر پیدا کرد و مابقیطرح ها نیز تعاونی‌هایی هستند که باید تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.