اهواز؛

مایه کوبی بیش از 49 هزار رأس دام در دشت آزادگان در سالی که گذشت

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان از مایه کوبی 49 هزار 119 رأس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری بروسلوز و تست نمودن 600 رأس گاو شیری از نظر ابتلا به این بیماری در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر ناصر عساکره گفت: بیماری بروسلوز یک بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد که در صورت بروز، باعث ایجاد خسارت اقتصادی برای دامداران از طریق ایجاد سقط جنین و ایجاد بیماری های تولید مثل در دام ها می گردد .

وی افزود: اداره دامپزشکی این شهرستان در سال 1394 در راستای اجرای سیاست های پیشگیرانه از بیماری بروسلوز در دام و تأثیر آن در پیشگیری از انتقال بیماری به انسان ها، اقدام به واکسیناسیون بخش حساس از جمعیت دام سبک و سنگین در آن شهرستان نمود.

دکتر عساکره بیان داشت: همچنین در راستای برنامه تست و کشتار دام ها،  600 رأس گاو شیری از نظر ابتلا به این بیماری مورد آزمایش قرار گرفتند که خوشبختانه هیچ مورد بیماری در آن ها مشاهده نشد.

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان با تأکید بر اهمیت پیشگیری از این بیماری اظهار کرد: افرادی که لبنیات غیر پاستوریزه مصرف می نمایند در معرض خطر بیش تر ابتلا می باشند و لازم است هموطنان عزیز لبنیات مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند و از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه خودداری نمایند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.