ساری،

زوروهای بی شمشیر یا شمشیرهای بی زورو ؟

شمشیرهای زنگ گرفته قهرمانان مازندرانی برنده تر می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، خبرهای خوب برای شمشیربازی کشور در دو سال گذشته روز به روز به گوش می رسد از برگزاری لیگ منسجم و با برنامه تا سرمایه گذاری صنایع پولدار فعال کشور مانند سنگ آهن بافق و صنایع گیتی پسند و حتی تیم داری دانشگاهی پولدار به نام دانشگاه آزاد که در پایان قهرمان لیگ شد اما تیم هایی هم بودند دراین رقابت ها که خودجوش و مردمی تشکیل شدند و دست خالی از این رقابت ها برنگشتند.

تیم شهدای شورمست مازندران در رقابت های لیگ برتر شمشیربازی به مقام سوم دست یافت. این تیم مازندرانی که با حمایت مردمی اهالی شورمست مازندران و هزینه شخصی بازیکنان به مسابقات لیگ برتر اعزام شده بود با کمترین امکانات حرف هایی برای گفتن داشت و با یک جام خوش رنگ به مازندران بازگشت.

بازیکنان این تیم که به سرپرستی معین عابدینی در این رقابت ها شرکت کردند، موفقیت های مجتبی عابدینی در سال های گذشته و تعصب به دیار خود را انگیزه ای برای تلاش شبانه روزی می دانستند.

امیر حسین عابدینی عضو تیم شورمست که ابتدای فصل عضو تیم دانشگاه آزاد اسلامی بود به خاطر تعصب به شهرش با دانشگاه آزاد فسخ قرارداد می کند و به شورمست می آید می گوید با وجود کسب مقام مسئولان ورزش استان و شهرستان هیچ حمایتی از این تیم نکردند.

محمدرضا شهمیری عضو تیم ملی جوانان ایران و عضو تیم شهدای شورمست نیز با عابدینی هم عقیده است و گفت: اعضای این تیم با دست خالی به مسابقات رفتند و با دست پر برگشتند اما بدون هیچ حمایتی.

پدرام شهمیری کاپیتان تیم شورمست که برای سال چهارم در لیگ شمشیربازی کشور شرکت کرده بود هم می گوید امسال ، اگرچه با تیم شهدای شورمست در لیگ برتر سوم شدیم هیچ حمایتی از ما نشد و کسی خبری از ما نگرفت که کجا بودید و از کجا آمدید.

معین عابدینی مسئول کمیته استعدادیابی هیئت شمشیربازی مازندران و سرپرست تیم شهدای شورمست گفت : اعضای تیم با کمترین امکانات،فضای غیر بهداشتی، کوچک بودن سالن تمرین و ساختند و به عشق مجتبی عابدینی و آوردن جایگزینی برای عابدینی شبانه روز تمرین می کنند.

اما مجتبی عابدینی کیست ؟؟!!

عابدینی همان شمشیرباز، با ریش پرفسوری و قهرمان نام آشنایی است که چندی پیش یکی از مسئولان ورزش استان در جاده سواکوه او را دید و نشناخت ! اما دنیای شمشیربازی از شمشیر تیز او می ترسند.

مجتبی عابدینی امسال در جام جهانی لهستان در میان 189 بازیکن شرکت کننده یازدهم شد و 8 امتیاز المپیکی به دست آورد و هفتم فروردین ماه امسال با سفر به سئول سرمزمین جومونگ، با شکست همه اسطوره های شمشیربازی جهان هم کام مردم را در ایام عید امسال شیرین کرد و هم با گرفتن سهمیه المپیک دست پر به ایران بازگشت تا نخستین مدال آور شمشیر بازی ایران لقب بگیرد.

دیر یا زود المپیک ریو می آید و با خاموشی مشعلش به پایان می رسد مجتبی پا به سن گذاشته تر و بازنشسته می شود. اما چگونه باید جایگزین او را ساخت ؟ با یک سالن 60 متری ؟ یا ورزشکارانی که با هزینه شخصی خود به مسابقات می روند ؟

معین عابدینی مسئول کمیته استعدادیابی هیئت شمشیربازی مازندران گفت:برای فراهم ساختن امکانات و تربیت شمشیربازان و قهرمان پروری نیاز به یک تیم مدیریتی استانی هست که دلسوزانه به فکر بچه های با تعصب این استان باشد.

در این زمینه علی رمضانی رئیس هیئت شمشیربازی که شهریور پارسال با 14 رای از 14 رای به عنوان ریاست این هیئت انتخاب شد،پس از انتصاب مجددش قول رسیدگی به قهرمانان و ورزشکاران این رشته ورزشی را داد و گفت: با برگزاری کلاسهای مدون ،استعدادهای این استان را شناسایی خواهیم کرد و برای پیشبرد اهداف این هیئت با درخواست و تخصیص بودجه مورد نیاز از وزارت ورزش، از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی کنیم.

شمشیرهای قهرمانان مازندرانی این روزها به پشتوانه نام مجتبی عابدینی و تعصب مثال زدنی خودشان تیزتر شده است حمایت مسئولانی که تاکنون کمتر سراغ این رشته آمدند حتما این شمشیرها را تیزتر می کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.