قزوین؛

کلاهبرداری پیامکی

کلاهبرداران پیامکی پس از شناسایی در قزوین دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از قزوین؛ایوبی مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات قزوین گفت: افرادی که دست به کلاهبرداری می‌زنند در ابتدا مقدماتی را برای خود فراهم می‌کنند و با شرکتی قرارداد می‌بندند و هزینه‌های پیامکی خود را نیز پرداخت می‌کنند.

 آن‌ها با ثبت آدرس و مشخصات خود به جلب اعتماد افراد می‌پردازند و سپس با خرید پیامک‌های انبوه از این شرکت با تیزبینی و دقت  دست به کلاهبرداری‌هایشان می‌زنند.

وی ادامه داد: بیشتر پیامک‌های تبلیغاتی با پیش شماره‌های 1000، 2000 و 3000 ارسال می‌شود که در این رابطه سه شرکت معتبر پیامک‌های انبوه را در اختیار دارند و با انجام شرایط قانونی آن را به متقاضیان واگذار می‌کنند.

ایوبی ادامه داد: بخش عمده پرونده‌های کلاهبرداری ناشی از سادگی و طمع خود مالباختگان و شاکیان است چرا که هیچ فردی بدون آگاهی از صحت و سقم تنها یک پیامک نباید هزینه‌ای را پرداخت یا اقدام به کاری کند.

بنابراین افراد باید در همه شرایط آگاه باشند تا اسیر سودجویان نشوند.
 
آن‌ها می‌توانند اگر قصد انجام کاری از طریق همان پیامک‌های تبلیغاتی را دارند ابتدا از طریق مراجع قضایی پیگیر ماجرا شوند و از طریق اپراتورهای مخابراتی یا اداره سیار همراه اول، اطلاعات لازم را درخصوص صحت و درستی آن پیامک جویا شوند .

سپس اقدام کنند اما اگر افراد بدون تحقیق و بررسی فریب این مؤسسات را خوردند، می‌توانند از شرکت یا مؤسسه مورد نظر که در پیامک درج شده است شکایت کنند اما اگر آن شرکت نامرئی بود و وجود خارجی نداشت، شاکیان خصوصی از طریق شرکتی که سامانه را در اختیار آن شرکت قرار داده است پیگیر ماجرا شوند و شکایت خود را به مراجع قضایی ارائه دهند زیرا در آنجا نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می‌تواند براحتی مشخصات و اطلاعات ثبت شده افراد را ردیابی و شناسایی کند.

پیامک های تبلیغاتی برای مشترکین هزینه ندارد

وی تاکید کرد: وقتی مشترکین پیامکی دریافت می کنند هیچ هزینه ای نمی پردازند.
مدی روابط عمومی شرکت مخابرات استان اظهار داشت : این مشترکین اگر بخواهند از سرویس های ارزش افزوده استفاده کنند باید هزینه آنرا پرداخت کنند که البته استفاده از این خدمات هم اختیاری است. 

وی افزود: برخی مشترکین آگاهی لازم را در این زمینه ندارند به همین خاطر ممکن است به اشتباه خدمات ارزش افزوده را انتخاب کنند و در آن صورت باید هزینه های آنرا نیز متحمل شوند. 

ایوبی توصیه کرد: وقتی شهروندان پیامکهای تبلیغاتی و پیامکهای انبوه دریافت می کنند کاری به پیامک نداشته باشند و آنرا حذف کنند. 

وی افزود: اگر این پیامک ها تایید شود و یا بازخوردی از صاحب پیامک گرفته شود ممکن است هزینه ای هم تحمیل شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار