مهاباد؛

طراوت آب و هواي مهاباد با بارش باران

در پي ورود يك سامانه بارش زای مديترانه اي از غرب كشور به آذربايجان غربي، بارش باران از دیروز در مهاباد آغاز شده و شادماني مردم به ويژه كشاورزان و روستاييان را در پی داشته است.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، بارش باران كه گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق نيز بوده ، به آب گرفتگي معابر عمومی و برخي خيابان هاي سطح شهر منجر شده است.

رئيس اداره هواشناسي مهاباد افزود : روند بارش متناوب باران تا پایان این هفته در مهابادو جنوب و مرکز استان ادامه می یابد تداوم مي يابد.

محمدپور اضافه كرد: از دیروز تاکنون بيشترين میزان بارندگي در جنوب استان مربوط به شهرستان پیرانشهر به ميزان 42 ميليمتر و کمترین میزان مربوط به تکاب با 16 میلیمتر بوده است.

در همین مدت درمهاباد هم 27 میلیمتر باران باریده است.

وي با بیان اینکه شرايط جوي منطقه براي بارش باران هاي رگباري و تگرگ فراهم است ، از مردم خواست از اسكان در مناطق سيلابي و حاشيه رودخانه ها خودداري كنند.

بگفته محمدپور ، حداقل و حداكثر دماي مهاباد در24 ساعت گذشته به ترتيب 11 و 18 درجه سانتيگراد بالاي صفر بوده که با آغاز فعاليت اين سامانه دماي هواي اين شهرستان چهار درجه کمتر شده است.

وی پیش بینی کرد؛ هوای منطقه در بیست و چهار ساعت آینده ، نیمه ابری گاهی ابری، همراه با وزش باد ، رگبار باران ، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهد بود.

گفتنی است بر اساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد امسال در مجموع بيش از 362 ميليمتر بارندگي در این شهرستان ثبت شده كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال بیش از 20 ميليمتر افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسب ها: هوای ، بارانی ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.