واکنش شدید ترامپِ خشمگین به اظهارات قاطعانه مدیر سیا

مدیر سیا با اظهار سرپیچی از دستور رئیس جمهور آینده، استفاده از تکنیک "غرق مصنوعی" را رد کرد.

واکنش شدید ترامپِ خشمگین به اظهارات قاطعانه مدیر سیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط،  "جان برنان" -- رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) -- در گفتگو با شبکه "ان بی سی نیوز" مدعی شد: "آژانس هرگز از روش های شکنجه بیرحمانه و همچنین تکنیک موسوم به "غرق مصنوعی" به منظور حرف کشیدن از متهمان استفاده نمی کند؛ حتی اگر رئیس جمهور آینده دستور آن را صادر کند." وی افزود: "من هیچگاه با این شکنجه موافقت نمی کنم. دیگر هیچ مسؤولی در سیا از این روش استفاده نمی کند."
 
این اظهارات رئیس سیا خشم "دونالد ترامپ" – نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- را برانگیخت. ترامپ در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: "صحبت های برنان، ضعف آمریکا را در جنگ بر ضد تروریسم نمایان می کند."

ترامپ در گفتگو با شبکه "فاکس نیوز" همچنین اظهار داشت: "معتقدم سخنان برنان بسیار سخیف است. آیا گمان می کنی سرکردگان داعش الآن نشسته اند و آمریکا را به دلیل استفاده نکردن از غرق مصنوعی مسخره می کنند؟ این درحالی است که آنها در همین لحظه 50 نفر را قربانی می کنند."

ترامپ با تأکید بر اینکه آمریکا نمی تواند داعش را شکست دهد، گفت: "داعش مشکل بزرگ ما است. نمی توانیم این گروه تروریستی را شکست دهیم چون از روش های قوی استفاده نمی کنیم. این روش می تواند غرق مصنوعی باشد یا هر روش دیگری."

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا پیش ازاین اعلام کرده بود در صورت موفقیتش در انتخابات از بیرحمانه ترین شکنجه ها  و همچنین غرق مصنوعی بر ضد تروریست ها استفاده خواهد کرد.

"تد کروز،" یکی دیگر از نامزدهای انتخابات آمریکا، با بیان اینکه او نیز از این تکنیک برای حفظ امنیت آمریکا استفاده خواهد کرد، اظهار داشت: "غرق مصنوعی یک شکنجه به حساب نمی آید."

در مقابل این اظهاراتِ نامزدهای انتخابات، مدیر سیا با قاطعیت استفاده از این شکنجه ها را رد و به این ترتیب موضع خود را به طور کامل آشکار کرد. وی در یک  مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: "این تکنیک ها و شکنجه ها، نام و آوازه آژانس را خدشه دار کرده است. هرگز با آنها موافقت نمی کنم."

"باراک اوباما"  -- رئیس جمهور آمریکا -- غرق مصنوعی را یک شکنجه می داند. وی هنگامی که سکان ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفت دستور توقف استفاده از روش‌های شکنجه را صادر کرد. جان برنان نیز به عنوان بازیگر اصلی، اجرای این شکنجه ها را متوقف کرد. غرق مصنوعی یکی از بارزترین روش هایی است که سیا از آن برای اعتراف  گرفتن از متهمان در زمان ریاست جمهوری جورج بوش استفاده می کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
خدا کنه سندرس ببره
آخرین اخبار