اهواز؛

آمادگی 350 مسجد و پایگاه در خوزستان برای مراسم اعتکاف

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: مراسم اعتکاف امسال در بیش از 350 مسجد و پایگاه در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک با اشاره به آغاز ایام اعتکاف همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) از روز پنجشنبه (2 اردیبهشت ماه) بیان داشت: مراسم اعتکاف امسال خوزستان در بیش از 350 مسجد و پایگاه برگزار می‌شود و مراکز دانشجویی و دانشگاه‌های استان نیز برگزارکننده مراسم اعتکاف دانشجویی خواهند بود.

وی با بیان این‌که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزارکننده مراسم اعتکاف دانشجویی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 پایگاه دانشجویی در استان خوزستان مراسم اعتکاف را برگزار کردند.

بلک افزود: حدود 23 هزار نفر در سال گذشته در مراسم اعتکاف پایگاه‌ها و مساجد خوزستان شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 30 هزار نفر افزایش یابد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: 500 نفر از روحانیون به عنوان امام جماعت پایگاه‌ها و سخنران برنامه‌ها در این ایام فعالیت می نمایند.

وی اذعان داشت: علاوه بر برنامه‌های معنوی با محوریت مباحث ولایت و معنویت، جلسات معرفتی نیز در برنامه‌های ایام اعتکاف برپا خواهد شد و قاریان و اساتید قرآنی نیز به منظور آموزش‌های اولیه به پایگاه‌ها و مساجد اعزام می‌شوند.

وی در خصوص زمان ثبت‌ نام اعتکاف در مساجد و پایگاه ها گفت: ثبت‌نام به صورت اینترنتی و حضوری در پایگاه‌ها آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد ولی به دلیل محدود بودن ظرفیت مراکز و پایگاه‌های برگزارکننده مراسم، در صورت تکمیل ظرفیت ثبت‌نام متوقف خواهد شد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با دعوت به مشارکت در تامین امکانات مراسم اعتکاف از جمله سحری و افطار روزه‌داران گفت: امید است که مردم مانند گذشته و بیشتر از آن، از برگزاری مراسم اعتکاف در استان خوزستان حمایت کنند. 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.