همدان؛

تشکل‌های خیریه به دنبال اعتبارات باشند

تشکل‌های خیریه باید به دنبال منابع مالی پایدار باشند تا دغدغه اعتبارات مورد نیازشان به حداقل کاهش یابد.

تشکل‌های خیریه به دنبال منابع مالی پایدار باشند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، علی تعالی با حضور در دفتر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی همدان ضمن نشست با تنی چند از اعضای هیأت مدیره این انجمن در جریان عملکرد، فعالیت‌ها و مسائل و مشکلات این انجمن در راستای ارایه خدمات به بیماران کلیوی قرار گرفت.
 
فرماندار همدان با تقدیر از خدماتی که فعالان این انجمن با جلب کمک‌های خیرین به بیماران کلیوی نیازمند ارائه می‌دهند، اظهار کرد: کاهش اعتبارات دولتی در سال‌های اخیر باعث شده حمایت‌های مالی از سازمان‌های مردم نهاد نیز کاهش و مشکلات مالی آنها افزایش یابد.
 
وی افزود: تشکل‌های متعددی در حوزه‌های مختلفی چون مدرسه سازی، ازدواج جوانان، نیازهای مالی و درمانی محرومان و اقشار آسیب پذیر فعال هستند که برای تأمین منابع مالی به فعالان بخش‌های اقتصادی و ادارات مراجعه مکرر دارند.
 
تعالی با اشاره به موفقیت برخی از این مراکز با اتکا به درآمدزایی از طرق گوناگون اضافه کرد: تشکل‌های خیریه باید به دنبال منابع مالی پایدار باشند تا دغدغه اعتبارات مورد نیازشان به حداقل کاهش یابد.
 
وی با بیان اینکه حدود انتظارات و مراجعه به اصناف و فعالان اقتصادی جهت جلب کمک‌های مالی قابل توجه است، افزود: این بخش‌ها نیز مشکلات خاص خود را دارند که بعضا نمی‌توانند پاسخگو و تأمین کننده همه مراجعان خود باشند.
 
فرماندار همدان اظهار امیدواری کرد تا با کمک به تشکل‌های خیریه بتوان شرایط درآمدزایی را با تسهیل در صدور مجوزهای لازم در زمینه مورد تقاضا و فعالیت هر کدام از آنها فراهم کرد تا این تشکل‌ها بتوانند خدمات مطلوبتر با دغدغه کمتر به جامعه هدف خود ارائه کنند.
 
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی همدان نیز از ارائه خدمات به بیماران کلیوی با راه‌اندازی هشت مرکز دیالیز در سطح استان خبر داد و گفت: این مراکز 614 بیمار کلیوی دیالیزی را زیر پوشش و ارائه خدمت رایگان دارند.
 
میرزایی با اشاره به مشکل هزینه معاینات پزشکی، دارو و پیوند کلیه این بیماران افزود: انجمن با هماهنگی برخی از پزشکان متخصص، مراکز تشخیص طبی و جلب کمک‌های خیرین به افراد زیر پوشش کمک می‌کند.
 
وی ترویج فرهنگ اهداء عضو را از جمله راهکارهای کمک به بیماران نیازمند کلیه دانست و بیان کرد: انجمن در زمینه گسترش این فرهنگ و صدور کارت برای افرادی که تمایل به اهداء عضو دارند نیز فعالیت قابل توجهی داشته است.
 
در ادامه دیگر اعضای هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی همدان مشکلات و پیشنهادهایی را با فرماندار همدان مطرح کردند.
 
انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شعبه استان همدان از سال 1369 فعالیت خود را آغاز کرده و به بیماران دچار نارسایی کلیه، نیازمند دیالیز و پیوند کلیه خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.