اصفهان؛

استقبال بیش از سه هزار گردشگر داخلی و خارجی از گالری های موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر اصفهان در ایام نوروز با برپایی 6 گالری هنری میزبان 3050 نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس موزه هنرهای معاصر با بیان این مطلب گفت: موزه هنرهای معاصر از 25 اسفندماه 94 تا 20 فروردین جاری میزبان شش گالری هنری بود که در مجموع 310 اثر از 110 هنرمند برجسته به نمایش گذاشته شد.
محمدرضا رهبری اظهار داشت: یکی از گالری های هنری این موزه در قالب صنایع دستی شامل قلمزنی مس، مشبک فلز، قلمکاری روی پارچه، مشبک چوب، مجسمه های فولادی، طلاکوبی، چوقابافی، مخمل بافی، زریبافی، پاپیه ماشه، سوخت چرم، گره چینی چوب، معرق، خاتم سازی، ملیله دوزی، شعربافی، منبت و سفال، اثر شاخص استاد الیاسی با نام غنچه انبیاء مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفت.
 وی افزود: ارائه آثار هنرهای تجسمی با هنرمندی جمعی از فارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبا، آثار آبرنگ های محسن درخشان که نشان از همت والا، ذوق و هنر استادانه در تکنیک آبرنگ بود نیز از دیگر گالری های هنری موزه هنرهای معاصر اصفهان بوده است.
وی تصریح کرد: موزه قرآن و ارائه آثار کتابت سوره های حمد با عنوان "چهل آینه" که دارای تذهیب و تزیین های هنری از گنجینه و کتابخانه موزه ملک بود و همچنین نمایش عکس های اصفهان با هنرمندی محسن صفوی فر با روایت تازه ای از این مکان به نمایش در آمد.
رئیس موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، پذیرای تعداد 3050 نفر مهمان و توریست بود که در کنار بحث نمایشگاه، کارگاه های متنوع و مجالس نقالی هم نظر مخاطبین را جلب کرد.
محمدرضارهبری با اشاره به طیف وسیع آثار در تکنیک ها و سبک های مختلف بیان کرد: دانشجویان دانشگاه های هنری، آموزشگاه های هنری و رؤسای ادارات دولتی و شرکت های خصوصی شمار قابل توجهی از بازدید کنندگان را داشتند.
 وی خاطرنشان کرد: همزمان با روز بزرگداشت اصفهان در سوم اردیبهشت ماه، شاهد آثار برجسته و متنوعی شامل نمایشگاه مجموعه عکس های غلامحسین عرب، چهارباغ با موضوع باغ ایرانی در رشته های هنرهای تجسمی، پنجره مجموعه ای از ویدئو آرت، چیدمان و هنر اجرائی و ورک شاپ های نقاشیخط در 6 نقطه تاریخی اصفهان خواهیم بود. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.