اراک؛

رعایت حقوق خانواده با عمل به تعهدات

آموزش حقوقی همراه با عمل به تعهدات در حفظ حقوق خانواده موثر است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست هم اندیشی مشاور نماینده ولی فقیه در امور بانوان در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی بخصوص در خانواده گفت: نکته مهم در حقوق خانواده عمل و پایبندی به تعهدات است و صرف داشتن آگاهی کافی نیست.
حجت‌الاسلام عبدالهی گفت: واقعیت های موجود در زندگی اجتماعی امروز با دهه های پیشین متفاوت شده است و باید راهکارهای ارائه شده در این خصوص نیز بروز باشد.
وی افزود:‌ تغییرات در زندگی های خانوادگی امروز باعث ایجاد رفتارهای متفاوت شده است و باید مشاوران در این راستا اطلاعات مشاوره ای خود را تغییر دهند.
وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در جوانان گفت: باید تحقیقات میدانی انجام شود تا علل و عوامل این افزایش سن پیدا و راهکارهای مناسبی برای آن اندیشیده شود.
حجت الاسلام عبدالهی افزود: گسترش تفکر غلط غربی در جامعه ، تبلیغات سوء ماهواره های خارجی ، رواج بی مسئولیتی در خانواده ها و بویژه در جوانان ، فرزنددار نشدن زوج های جوان بدلیل عدم مسئولیت پذیری از مسائلی است که باعث آسیب های اجتماعی در جامعه شده است و باید تمامی ظرفیت های جامعه را در راستای کاهش این آسیب ها بکار گیریم.
وی گفت: باید از پتانسیل آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد نیز در این امر کمک گرفت.
مشاور نماینده ولی فقیه در امور بانوان نیز گفت: باید تفکر مشاوران خانواده ، اسلامی باشد نه تفکرات غربی زیرا این تفکرات غربی با جامعه اسلامی در یک سو نمی باشد و باعث معضل های اجتماعی در بحث خانواده می شود.
خانم جواهری افزود: کاهش آسیب های اجتماعی منجر به کاهش طلاق بعنوان بزرگترین آسیب اجتماعی و هچنین تحکیم خانواده و می شود .
انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، رئیس ، کل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.