قائم مقام ستاد اقامه نماز عنوان کرد:

ایام اعتکاف فرصتی طلایی برای آبادسازی مساجد است

در ایام اعتكاف با خود عهد ببندیم خدا را یاری و خانه‌هایش را در روزی زمین آباد كرده و به عنوان یاور نماز، نمازهای صبح مساجد را احیاء كنیم.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود مظفر، قائم مقام ستاد در یادداشتی كه بمناسبت ایام اعتكاف منتشر شده است آورده: این ایام جز بهترین خاطرات زندگی است.در اعتكاف امسال بیاییم با خدا عهد ببندیم كه خانه خدا را آباد كنیم!

متن یادداشت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه ایام اعتكاف هستیم، روزهایی كه تعداد زیادی از جوانان و مردم مؤمن، با خدای خود عهد و پیمان مجدد می بندند و با عشق و جاذبه درونی از این فریضه مستحب، نیروی عظیمی از نورانیت و معنویت را برای خود ذخیره می كنند و این ایام جزء بهترین و زیباترین خاطرات زندگی افراد ثبت می شود.

در اعتكاف امسال بیاییم، با خدا عهد ببندیم كه خانه خدا را آباد كنیم تا خداوند نیز خانه ما را آباد كند. متأسفانه امروزه حق خانه های خدا در روی زمین (مسجد) اداء نمی‌شود و مساجد مهجور مانده است. نماز این نور چشم پیامبر اسلام (ص) كمتر در محل اصلی خودش اقامه شده و متأسفانه خود و جامعه را از اثرات عجیب و معجزه آسای این اكسیر شفابخش محروم نموده ایم.

در جدیدترین تحقیق میدانی در یكی از استان های كشور از مجموع 1189 مسجد شهری و روستایی تنها در 56 مسجد نماز صبح و در 244 مسجد نماز ظهر و عصر و در310  مسجد نماز مغرب وعشاء برگزارمی شود. در 916 مسجد روستایی ، تنها 7 مسجد نماز جماعت صبح و 58 مسجد نماز ظهر و عصر و 238 مسجد نماز مغرب و عشاء دارند.

با این وضعیت، فعالیت ،احساس وظیفه و مسئولیت بیشتر در بین مدیران ، مسئولان فرهنگی و علما جدی بنظر می رسد.

همانگونه كه ملاحظه می شود متأسفانه خانه خدا صبح ها غریب است و با كاهلی و تنبلی ما بندگان، نماز صبح- این شاه كلید حل مشكلات و پله پرش- را بی اثر كرده ایم، فریضه ای كه پیغمبر اسلام فرمودند: " اگرشب تا صبح به عبادت و نماز صرف شود، ثواب آن به اندازه دو ركعت نماز صبح در مسجد نیست" نمازی كه فرشتگان شب و روز هر دو ثبت می كنند، نمازی كه خداوند 3 با در قرآن به آن قسم یاد كرده است.

با همه این تأكیدات، وقتی صبح ها برای نماز صبح عازم مسجد می شویم صدای پرندگان در آسمان و روی درختان بصورت دسته جمعی كه نشان از تسبیح و ذكر خداست در فضا طنین افكن است و در مقابل چراغ های خاموش خانه های ما و سكوت ناشی از خواب و غفلت مردمان در برابر پرندگان، احساس شرمندگی دست می دهد.

در بخش دیگر این پژوهش شاهد مهجوریت خانه خدا در روستاها هستیم كه اگر فكر جدی و مؤثر نشود شاهد عواقب فرهنگی در طولانی مدت خواهیم بود.

ایام اعتكاف، فرصت طلایی است كه با خود عهد ببندیم خدا را یاری و مساجد را آباد كنیم و به این آیه " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا كُونوا أَنصَارَ اللَّهِ " عمل كنیم و بعنوان یاوران نماز در طول سال، مساجد را بخصوص نمازهای صبح را بیش از این احیاء كنیم تا خداوند نیز در سایر امور، ما را مدد و یاری نماید و اگر برای خدا مایه بگذاریم و دستورات را به خوبی اطاعت كنیم، آن وقت می شود" أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي " این بار خداوند متعال است كه مطیع اوامر بنده می شود و تمام مقدرات را به نفع او رقم خواهد زد.

محمود مظفر
قائم مقام ستاداقامه نماز





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.