افزایش شاخص بورس فوتسی 100 لندن و كاهش قیمت نفت خام برنت

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، به رغم كاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، مجددا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن كه در آن در هر روز كاری سهام 100 شركت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز چهارشنبه با افزایش 1.93 درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 120 واحد افزایش، به 6 هزار 362 واحد رسید. افزایش سهام شركت های معدنی و بانك ها از جمله علل صعود شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن عنوان شده است.

پوند انگلیس نیز عصر روز چهارشنبه در برابر دلار آمریكا با 0.36 درصد كاهش، در مقابل 1.4214 دلار و همچنین با 0.55 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.2598 یورو معامله شد.

هر بشكه نفت خام سبك برنت دریای شمال كه بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپك، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز چهارشنبه در بازار لندن، با 63 سنت كاهش به 44.08 دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشكه نفت شاخص آمریكا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز چهارشنبه با 41 سنت كاهش به 41.76 دلار رسید

به گفته تحلیل گران گزارش غیر منتظره 'مدیریت اطلاعات انرژی' آمریكا در مورد افزایش 6.6 میلیون بشكه ای نفت خام این كشور از جمله دلایل كاهش بهای نفت خام در بازار جهانی بوده است.

براساس گزارش مدیریت اطلاعات انرژی آمریكا ذخایر نفتی این كشور در هفته گذشته به 536 میلیون و 500 هزار بشكه رسیده است كه 6.6 میلیون بشكه افزایش نشان می دهد.

هرچند گزارش های منتشر شده در مورد توافق عربستان و روسیه برای ثابت نگهداشتن سطح تولیداتشان در آستانه نشست روز یكشنبه آینده در دوحه سبب شده است كه نوسان بازار نفت خام چندان چشمگیر نباشد.

گزارش های یاد شده سبب شد كه روز سه شنبه گذشته بهای نفت خام در بازار جهانی به بالاترین سطح در سال جاری میلادی برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار