بجنورد؛

مراسم معنوی اعتکاف باعث تقویت وترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه می شود.

فرماندار بجنورد گفت:مراسم معنوی اعتکاف باعث تقویت وترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حاجی زاده در اولین جلسه ستاد اعتکاف گفت:مراسم اعتکاف یکی از مهمترین مراسم های مذهبی و فرهنگی است که همه ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت گسترده و پرشور تری برگزار می شود.

حاجی زاده افزود:مسولان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف باید از سلیقه ای کارکردن در این مراسم بپرهیزند و با انسجام و تلاش جمعی مراسم اعتکاف امسال را بهتر از سال قبل برگزار کرد.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد نیز در این نشست از پیش بینی بیش از3 هزار معتکف در بجنورد خبر داد و گفت: امسال در 14 مسجد در مرکز شهر و بیش از 45 مسجد در روستاها آماده برگزاری این مراسم معنوی است.

حجت الاسلام ناصر هدایتی توضیح مسائل احکام ،محافل انس با قرآن، ختم قرآن ، تفسیر قرآن ،مداحی و مولودی خوانی را از جمله برنامه های مراسم اعتکاف عنوان کرد.

وی با اشاره به شرکت بیش از 120 دانشجوی دانشکده علوم قرآنی در این مراسم افزود:ثبت نام کنندگان مراسم اعتکاف امسال 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد گفت:مراسم معنوی اعتکاف یکی از سازنده ترین مراسم ها برای خود شناسی و خداشناسی است که افراد از گناه هان بیشتر فاصله می گیرند و به خداوند نزدیکتر می شوند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: بجنورد ، مراسم ، اعتکاف ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.