پیش بینی خرید 70هزارتن گندم سیلویی و بذری دركهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان جهادكشاورزی كهگیلویه وبویراحمد از پیش بینی خرید حدود 60 هزار تن گندم سیلویی و 10 هزار تن گندم بذری در سال زراعی جاری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفرگوهرگانی افزود: بیش از 16 مركز خرید تضمینی محصولات كشاورزی در مناطق مختلف كهگیلویه و بویراحمد كار خرید را از اردیبهشت امسال آغاز خواهند كرد.
گوهرگانی تصریح كرد: با توجه به اینكه در سال جاری قیمت پایه گندم همچون سال گذشته از طریق دولت تعیین شده در تمامی نقاط كشور این محصول با یك نرخ خریداری می شود كه باعث كاهش بسیاری از نگرانی ها در این زمینه خواهد شد.
رییس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس مصوبه امسال هیات دولت قیمت هركیلوگرم گندم 'دوروم' 12705 ریال و گندم معمولی نیز 13068ریال تعیین شده است.
گوهرگانی میزان خرید گندم مازاد بر مصرف كشاورزان در سال زراعی گذشته در این استان را 54 هزار تن اعلام كرد.
گوهرگانی تاكید كرد: حدود 42هزار تن از این میزان گندم سیلویی و مابقی نیز گندم بذری اصلاح شده در ارقام و طبقات مختلف بوده است.
گوهرگانی با بیان اینكه استان كهگیلویه وبویراحمد ظرفیت لازم برای خودكفایی در زمینه گندم تا حدود دو سال آینده را دارد خواستار همكاری و حضور میدانی كارشناسان جهاد كشاورزی در عرصه ها و اراضی كشاورزی برای كمك به كشاورزان شد.
وی میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 700 هزار نفری كهگیلویه وبویراحمد را حدود 80 هزار تن دانست و گفت: با ادامه این روند و تعامل بیش از پیش كشاورزان و جهاد كشاورزی امكان تحقق و تامین 100درصد مواد غذایی در استان تحقق خواهد یافت.
گوهرگانی سطح زیركشت گندم دیم ، آبی و جو دیم و آبی در استان را نیز به ترتیب 82، 24 هزار و 200 و 30 هزار هكتار اعلام كرد.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: پیش بینی ، خرید ، سیلو ، بذر ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.