مهدیشهر؛

مشاهده و ثبت تصاوير پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده پرور

در سال گذشته حدود 10 قلاده از این گونه ارزشمند در شهرستان مهدیشهر مشاهده و تصاویر آن ثبت و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهدیشهر؛ رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: پلنگ ایرانی بزرگترين گوشتخوار ايران و يكي از گونه‌هايي است كه جمعيت مناسب آن شاخص كييفيت زيستگاه است.
عباس زارع اظهار داشت: مشاهده و ثبت تصاوير اين گونه و رفتار طبیعی و وضعیت مطلوب آن از دو جنبه قابل بررسی است. نخست تامين امنیت و نيازهاي غذايي كه بر زادآوری و پویایی جمعیتش تاثیر می‌گذارد و دوم توان اکولوژیک و ظرفيت برد زیستگاه و وجود طعمه‌های متنوع است.
وی افزود: تنوع زیستی قابل قبول اين محدوده ي هفت هزار هكتاري موجب شد تا محدوده امن صیدوا که تا سال گذشته جزو منطقه حفاظت شده پرور محسوب می‌شد جهت تبديل به پارک ملی و ارتقاء سطح حفاظت آن به شوراي‌عالي محيط زيست معرفی و به‌عنوان اولين پارك ملي شهرستان مهديشهر به تصويب اين شورا برسد.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر ضمن تشکر از مامورین اجرایی شهرستان مهدیشهر افزود: هر چند تصويربرداری از پلنگ در طبیعت حسب تعداد اندك و رفتار مخفی کارانه این جانور بسیار دشوار است، ولی در سال گذشته حدود 10 قلاده از این گونه ارزشمند در شهرستان مهدیشهر مشاهده و تصاویر آن ثبت و ضبط شده است.
انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار