گیلان؛

پدر علم کویر شناسی : اقتصاد مقاومتی راهکار توسعه گیلان

حمايت از کشاورزي و توسعه صنايع تبديلي اين بخش از بهترين شيوه هاي تحقق توسعه پايدار در گيلان بر مبناي اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛

پدرعلم کوير شناسي ايران در دومين نشست اقتصاد مقاومتي گيلان در رشت به تشريح ظرفيت هاي طبيعي ، توليدي و اقتصادي این استان پرداخت و تصريح کرد : حمايت از کشاورزي و توسعه صنايع تبديلي بهترين شيوه تحقق توسعه ي پايدار در گيلان است که مي تواند تناسب علمي و منطقي بين شرايط اقليمي و معيشتي ايجاد کند.

دکتر پرويز کردواني با اشاره به پر شدن بخش قابل توجهي از ظرفيت سد سفيد رود با رسوبات ، بر ضرورت اتخاذ تدابير لازم براي جبران آب کشاورزي شاليزارهاي گيلان تاکيد کرد و افزود : شستشوي هيدروليکي املاح انباشته شده پشت سد سفيدرود يکي از راهکارهاي جبران کمبود آب کشاورزي در گيلان است.

وي بر ضرورت ايجاد قنات ها يا کانال هاي سطحي براي هدايت آب هاي ناشي از بارش نزولات آسمانی در گيلان و تقويت سد سازي براي انباشت آب هاي سرگردان در نواحي مختلف استان تاکيد و اضافه کرد : احداث سدهاي لاستيکي ابتکار خوبي براي ذخيره سازي آب مزارع کشاورزي اين استان است اما راهکار حفر قنات هاي سطحي بهتر از سد هاي لاستيکي جواب خواهد داد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.