استادیوم آنفیلد به روایت تصاویر + 32 عکس

استادیوم آنفیلد، ورزشگاه خانگی تیم لیورپول، یکی از مطرح‌ترین و باسابقه‌ترین تیم‌های اروپایی است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استادیوم آنفیلد در سال ۱۸۸۴ تاسیس شد، اما همان در سال‌های ابتدایی تاسیس، باشگاه اورتون این استادیوم را اجاره کرد. بنابراین در تاریخ ۲۸ سپتامبر سال ۱۸۸۴ تیم اورتون بود که در اولین بازی انجام گرفته در آنفیلد، تیم ارلزتاون را با نتیجه‌ ۵ بر صفر شکست داد.

در سال ۱۸۹۱ بحث‌هایی بین مالک باشگاه اورتون و مسئولان وقت ورزشگاه بر سر اجاره‌ آنفیلد اتفاق افتاد که موجب خروج اورتون از این ورزشگاه شد و پس از آن تیم تازه تاسیس لیورپول به این ورزشگاه نقل مکان کرد. آن‌ها موفق شدند اولین بازی خود را در آنفیلد با پیروزی ۷ بر ۱ برابر تیم روترهام به پایان برسانند.

آنفیلد طی سال‌های آخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دستخوش تغییرات و بهسازی‌های بسیاری شد که برجسته‌ترین آن‌ها ساخت جایگاه اصلی تماشاگران جدید با طراحی آرچیبال لیچ، طراح معروف اسکاتلندی، در سال ۱۸۹۵ بود. همچنین یک دهه بعد جایگاه معروف اسپیون کوپ در ورزشگاه ساخته شد.

پس از انجام این تغییرات به مدت دو دهه تقریبا هیچ تغییر اساسی در استادیوم صورت نگرفت تا اینکه در سال ۱۹۲۸ جایگاه کوپ بزرگ‌تر شد که گنجایش حدود ۳۰.۰۰۰ نفر تماشاچی را داشت.

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.