کرمانشاه؛

موضوع گروگانگیری جسد متوفی در قبال دریافت پول تکذیب شد

رییس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه گفت: تحویل ندادن جسد دختر ۱۳ ساله لرستانی به خانواده متوفی صحت ندارد و برای درمان وی نیز هزینه‌ای دریافت نکردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛موضوعی با عنوان نگهداری جسد یک دختر ۱۳ ساله لرستانی در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه به دلیل تمکین نکردن والدین متوفی از پرداخت هزینه‌های درمان، در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده و ماجرا به شیوه گروگان‌گیری در قبال دریافت پول نشر داده شد.

دکتر علی سروش افزود : متوفی قبل از عید به دلیل مشکل آپاندیس در لرستان تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد اما به دلیل اینکه وضعیت جسمانیش بهبود پیدا نکرد وی به بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه منتقل شد و متاسفانه متوجه شدیم که روده‌های این دختر دچار پیچ خوردگی شده و گروه‌های متعدد درمانی برای نجات جان وی و بهبود سلامتی‌اش نهایت تلاش را داشتند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه افزود: این بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) و در بخش آی. سی. یو اطفال بستری شد و تحت انجام چندین عمل جراحی قرار گرفت و گروه‌های مختلف درمانی از جمله داخلی، جراحی و... برای درمان وی بسیج شدند اما متاسفانه درمان کارساز واقع نشد و وی در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۵ فوت کرد.

دکتر سروش در خصوص هزینه‌های درمان متوفی گفت: بخش زیادی از روند درمان این بیمار با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان امام رضا(ع) رایگان انجام شد اما مبلغ زیادی از داروها تحت پوشش بیمه نبود و حدود۴۳ میلیون تومان برآورد شد.

وی پیرامون علت تاخیر در ترخیص جسد متوفی بیان کرد: با توجه به اینکه ترخیص جسد منوط به صدور گواهی فوت برای متوفی است پدر وی ابتدا گفت از پزشک معالج دخترش در لرستان شکایت دارد و به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند اما بعد گفت که شکایت ندارد و می‌خواهد جسد دخترش را تحویل بگیرد.

دکتر سروش افزود: در نهایت صبح روز ۲۳ فروردین پدر دختر به بیمارستان مراجعه کرد و هنگامیکه به او گفته شد مبلغ مذکور را پرداخت نماید وی به من مراجعه کرد و گفت من جانباز هستم و توان پرداخت این مبلغ را ندارم من هم به وی گفتم اشکالی ندارد برو و جسد را ترخیص کن البته وی کارت شناسایی خود را به امانت در بیمارستان گذاشت و گفت هر زمان در توانم بود هزینه را پرداخت خواهم کرد.

این مسئول با بیان اینکه ۲۳ فروردین جسد متوفی تحویل خانواده‌اش داده شده، تاکید کرد: برای این بیمار نه هنگام پذیرش و نه هنگام ترخیص ریالی هزینه دریافت نکردیم و امروز نیز عموی متوفی به بیمارستان مراجعه کرد و از زحمات پرسنل بیمارستان و کادر درمانی تشکر کرد و گفت مطالبی که در رسانه های دیگر عنوان شده نه من نه والدین و نه دیگر بستگان درجه یک متوفی نگفتیم و کذب است و از بیمارستان امام رضا(ع) رضایت کامل داریم.

وی اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) بیمارستان بزرگی است که روزانه پذیرای بیماران از استان کرمانشاه و سایر استان‌ها است و سیاست دانشگاه علوم پزشکی بر این است که تمام تلاش خود را برای درمان بیماران انجام داده و اصلا متوفی دو روز بیشتر نمی‌تواند در بیمارستان بماند.

انتهای پیام/پ - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار