اردبیل؛

درمان 430 زوج نابارور در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ زوج نابارور برای تشکیل پرونده به مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ناباروری ۴۳۰ زوج درمان شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رامز نصیری صالح افزود: مقرر شده جهاددانشگاهی براساس ماموریت‌های هفت‌گانه ابلاغی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه راه خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند تا انجام ماموریت‌ها به شکل رسمی آغاز شود که در این راستا برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 8 هزار و 500 زوج نابارور برای تشکیل پرونده به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی مراجعه و 5 هزار نفر در حال پیگیری و انجام مراحل درمانی هستند، اظهار کرد: تاکنون 430 زوج نیز صاحب فرزند شده‌اند.

نصیری همچنین با بیان اینکه طرح مطالعاتی فندق در حد شناسایی گونه‌های فندق جنگل فندقلو و مقاوم کردن و پرمحصول کردن از طریق اصلاح نژاد و هیبریداسیون دو رگه‌سازی انجام می‌شود، افزود: در بحث سرمازدگی نیز آماده پذیرش ماموریت هستیم و در بحث کم‌آبی و خشکسالی نیز می‌توانیم به دنبال گونه‌هایی برویم که مقاومت بیشتری در مقابل کمبود آب دارند.

نصیری‌صالح با اشاره به گل محمدی اصیل اردبیل که در گذشته به عنوان سوغات اردبیل نیز محسوب می‌شده است، گفت: همکاران جهاددانشگاهی اردبیل توانسته‌اند اقدامات چشمگیری در احیای این گل انجام دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.