آیا داعش بازی‌های المپیک در برزیل را به خون می‌کشد؟

مقامات اطلاعاتی برزیل از افزایش خطر حملات تروریستی داعش در این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، آژانس اطلاعات ملی برزیل پنجشنبه اعلام کرد از آنجاییکه این کشور میزبان بازی‌های المپیک در «ریو دو ژانیرو» در ماه اوت است، خطر حملات تروریستی داعش نیز در این منطقه رو به افزایش است.

برزیل همواره به عنوان یک کشور بی‌طرف شناخته شده که دارای یک ملت چند فرهنگی است. در نتیجه تاکنون هدف مناسبی برای تروریست‌ها نبوده است.

رئیس بخش ضد تروریسم برزیل در بیانیه‌ای گفت: خطر حملات داعش در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش افرادی که مظنون به گرایش به این گروه هستند، جدی‌تر است.

وی همچنین از صحت انتشار فیلیم که در آن برزیل تهدید شده بود، اشاره کرد. در این ویدیو یک جلاد داعشی با ملیت فرانسوی اعلام کرد: «برزیل، تو هدف بعدی ما هستی.»

آژانس ضدتروریسم برزیل اقداماتی را از جمله بهبود تعلیمات و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با آژانس‌های امنیتی خارجی به منظور مقابله با حملات احتمالی در نظر گرفته است.

مسئولین سازماندهی بازی‌های المپیک در برزیل قصد دارند تعداد کارمندان امنیتی را نسبت به بازی‌های لندن در سال 2012 دو برابر کنند. در این صورت 85 هزار نیروی امنیتی باید در بازی‌های پیش رو ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار