اصفهان؛

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از بانک‌ها

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بهره مرکب بانکی را عامل شکست تولیدی های کوچک دانست و گفت: با شرایط کنونی، تولید ایران نمی‌تواند با سایر کشورها رقابت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در سیزدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق اصفهان اظهار کرد: با شرایط کنونی، تولید ایران نمی‌تواند با سایر کشورها رقابت کند چراکه در بخش سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز با تسهیلات بانکی با نرخ بالا روبروست.

وی با اشاره به کاهش 415 هزار اشتغال در بخش صنعت کشور افزود: بهره مرکب بانکی به همراه جرائم، روز به روز واحدهای تولیدی را به سمت تعطیلی می‌کشاند؛ در بخش صنعت اشتغال طی سال گذشته افزوده نشده و این در حالی است که صدور پروانه‌های صنعتی همچنان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: بر اساس طرح آمایش سرزمین در برش استانی، اصلی‌ترین محور توسعه علم و فناوری قرار گرفته و ایجاد کریدور بستر لازم برای توسعه این محور تلقی می‌شود.

وی تشکیل سازمان استقرار کریدور علمی و فناوری اصفهان را گامی ارزنده در توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان دانست و بیان کرد: این سازمان به همت استانداری و با همکاری اتاق بازرگانی، شهرداری، دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی، شهرک علمی تحقیقاتی و سازمان همیاری شهرداری‌ها با سرمایه‌گذاری اولیه تشکیل و فعالیت خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

سهل آبادی با اشاره به برگزاری 530 جلسه کمیسیون و کمیته‌های اتاق بازرگانی اصفهان در سال گذشته خاطرنشان کرد: بیش از 30 هزار و 228 نفر ساعت فعالان اقتصادی و کارشناسان و مسئولان دولتی در جلسات حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار