ارومیه؛

رهاسازی بیش از 740 میلیون متر مکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه

743 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده در پشت سدهای استان در سال زراعی جاری به سمت حوضچه دریاچه ارومیه رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ کیومرث دانشجومدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: این میزان رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه که از سدهای استان صورت گرفته است، در مقایسه با پارسال بیش از 5.5 برابر افزایش نشان می دهد .

وی با اشاره به بارندگی های بسیار مناسب سال زراعی جاری بیان کرد: خوشبختانه افزایش بارندگی ها موجب شده تا بیشتر سدهای استان به مرحله سرریز رسیده و آب مازاد آنها به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود .

دانشجو اضافه کرد : بیشترین میزان رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان و به میزان 564 میلیون متر مکعب بوده است که در مقایسه با 77 میلیون مترمکعب سال گذشته بیش از هفت برابر افزایش نشان می دهد .

وی گفت : پس از سد شهید کاظمی بوکان بیشترین میزان رهاسازی آب به ترتیب از سدهای مهاباد، حسنلوی نقده و زولای سلماس است به طوری که تنها از سد مهاباد امسال 95 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شد که این میزان در سال گذشته صفر بود .

پیش از این وضعیت، میزان آب موجود در دریاچه ارومیه تا 32 میلیارد متر مکعب نیز رسیده بود و در تراز اکولوژیک 1274.1 متری دریاچه ارومیه، میزان آب نزدیک به 14 میلیارد متر مکعب بوده است .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.