ایجاد پروژه ملی در حوزه محیط زیست با تشکیل کمیته زیست محیطی

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست امضا کرده‌ایم تا کمیته ای شکل بگیرد و باعث ارتباط بین این دو دستگاه شود.

امید توکلی رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تشکیل کمیته زیست محیطی و توسعه پایدار جز مباحثی است که از سال دوم تشکیل دولت یازدهم مطرح شد و از طریق هیئت دولت به سازمان ها اعلام شده است. 

وی افزود: ما در معاونت علمی و فناوری تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست امضا کرده‌ایم تا کمیته ای شکل بگیرد و باعث ارتباط بین این دو دستگاه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 14 هزار ستاد توسعه فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کنند که دو ستاد آن عنوان محیط زیست را دارد و 8 ستاد دیگر به گونه ای با محیط زیست مرتبط هستند. 

توکلی گفت: با تشکیل این کمیته ما یک هماهنگی بین خود ستادهای معاونت و اطلاع از فعالیت شان خواهیم داشت که نوعی هماهنگی و هم‌افزایی و اثر بخشی در راستای سیاست‌های معاونت ایجاد می‌کند. 

وی تصریح کرد: از جهت دیگر این کمیته باعث ارتباط برون‌سازمانی هم می‌شود یعنی دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که خارج از معاونت علمی هستند بدین ترتیب تجمیع می‌شوند و درخواست‌هایشان را به ما ابلاغ می کنند و ما از آنها حمایت‌ می کنیم. 

وی تاکید کرد: در بحث درون سازمانی می‌توان گفت غیر از بحث ستادها بخش های دیگری در معاونت علمی هستند که آنها نیز به بحث محیط زیست ورود می‌کنند و این کمیته می‌تواند باعث هم سویی بیشتر این بخش ها با ستاد محیط زیست شود. 

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ادامه داد: در بحث‌های برون‌سازمانی هم مانند وزارتخانه‌ها، سازمان ‌ها و ارگان‌هایی که در حوزه محیط زیست همکاری می‌کنند با ایجاد این کمیته می‌توانیم با آنها همکاری دو جانبه داشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد این کمیته یک پروژه ملی در حوزه محیط زیست را می‌توانیم شروع کنیم که در آن متخصصین، دانشگاه‌ها و شرکت های دانش‌بنیان  حضور داشته باشند تا به یک پروژه ملی اثربخش در جامعه برسیم. 


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار