کودکان تونس؛ «موش‌ آزمایشگاهی» پنتاگون و رژیم صهیونیستی

یک کارگردان تونسی پرده از آزمایش‌های پزشکی برمی‌دارد که وزارت دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی روی کودکان تونسی انجام داده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «آیا قاتلان می توانند، داروساز باشند»، نام فیلم مستندی است که انتظار می رود، پرده از حقایق خطرناکی از جمله «اقدام وزارت دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی در استفاده از کودکان تونسی جهت آزمایش داروهای جدید» بر می دارد.

«ایمان بن حسین»، کارگردان تونسی، در فیلم مستند خود افشا می کند که انستیتو «پاستور» و وزارت بهداشت تونس با وزارت دفاع آمریکا و بزرگترین شرکت داروسازی رژیم صهیونیستی جهت آزمایش داروهای جدید تولیدی این شرکت روی کودکان تونسی همکاری داشته اند.

به گفته بن حسین این داروها برای درمان نوعی بیماری به نام «مانچیا» قرار است، مورد استفاده قرار گیرد که نظامیان آمریکایی در جنگ خلیج فارس به آن دچار شده اند.

این کارگردان تونسی با بیان اینکه تلاش کرده است، مستندات مکتوب و گواهی شاهدان عینی که به نوعی درگیر این پروژه بوده اند، را در فیلم مستند خود بیاورد، تاکید کرد: این طرح را باید توطئه ای توصیف کرد که از سال 2002 میلادی تا سال 2014 میلادی روی کودکان تونسی در حال اجرا بوده است.

دکتر «عفيف بن صالح»، رئیس آزمایشگاه انستیتو پاستور تونس، دکتر «سمیر بوبکر»، رئیس کمیته اخلاق پزشکی و تعدادی از مسئولان وقت وزارت بهداشت و درمان تونس از جمله افرادی هستند که به عنوان شاهد، دیده ها و شنیده های خود را در خصوص این طرح افشا می کنند. 

بن حسن افشا کرد که بیش از 100 تونسی از طیف های مختلف مانند مسئول، وکیل، مشاور حقوقی، پزشک، تکنیسین و غیره در این طرح که آن را جنایتی بین المللی توصیف می کند، دست داشته اند.

این کارگردان تونسی تاکید می کند که متهمان اصلی این پرونده مسئولان ارشد وزارت بهداشت و درمان و روسای انستیتو پاستور تونس، به عنوان مرکز تحقیقات و مطالعات دارویی و پزشکی تحت نظر وزارت بهداشت و درمان در آن برهه زمانی هستند که با پیشنهاد پنتاگون جهت همکاری و آزمایش داروهای جدید روی کودکان تونسی را پذیرفتند.

به گفته ایمان بن حسین قانون اساسی تونس انجام آزمایش های پزشکی و دارویی روی کودکان را ممنوع کرده و بر این اساس موافقت مسئولان تونسی با این طرح که در جنوب تونس اجرا شده است، نقض قانون اساسی و جرم شمرده می شود.


کودکان تونس؛ «موش‌ آزمایشگاهی» پنتاگون و رژیم صهیونیستی

بن حسین تاکید می کند، خانواده هایی که با انجام این آزمایش ها روی کودکانشان موافقت می کردند، 50 دینار تونسی دریافت می کرد.

به موازات انتشار این خبر مطبوعات رژیم صهیونیستی نیز پرده از انجام آزمایشات پزشکی روی حدود 20 هزار نظامی این رژیم طی 7 سال اخیر در چارچوب 81 طرح تحقیقاتی و مطالعاتی برداشتند.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد، مستنداتی کاملی در اختیار دارد که نشان می دهد، ارتش این رژیم تحقیقات پزشکی و آزمایش های دارویی جدیدی برای درمان بیماری هایی که نظامیان اسرائیلی طی ادای خدمت در ارتش به آن مبتلا می شوند، را درمان کند.

به گفته شبکه 2 تلویزیون اسرائیل از 81 طرح تحقیقاتی انجام شده، 4 طرح را به دلایل امنیتی به صورت سری و محرمانه اجرا کرده و قرار است، نظامیان شرکت کننده در این طرح ها مبالغی را به عنوان غرامت از ارتش دریافت کنند.

این شبکه خبری صهیونیستی در گزارش خود با اشاره به اینکه کابینه اسرائیل طی سال های گذشته بودجه تحقیقات نظامی پزشکی را به شکل چشمگیری جهت اجرای چنین طرح هایی افزایش داده، اعلام کرد: اطلاعات موجود نشان می دهد، اجرای این طرح ها از سال 2008 میلادی و با مشارکت 19 هزار و 795 نظامی اسرائیلی آغاز شده و 8 نفر از آنها در سال 2013 میلادی به دلیل دریافت دارو بیش از حد مجاز و مشخص شده دچار عوارض جانبی شده و آسیب دیده اند.

ارتباط ابتلا به افت و افزایش قارچ روی زبان (سال 2009 )، آزمایش میزان تحمل حرارت میان نظامیان زن (سال 2010 )، رابطه میان وزنه برداری و قدرت نظامیان در میدان جنگ (سال 2010 )، درمان کمر درد با استفاده از طب سوزنی (سال 2013 ) و تاثیر کم خوابی روی خلبانان نیروی هوایی (سال 2014 ) از جمله طرح های تحقیقاتی انجام شده است.

«کمیته هلسینکی» مسئول اجرای آزمایش های پزشکی و طرح های تحقیقاتی در ارتش رژیم صهیونیستی است که ریاست آن را پزشکی با رتبه سرهنگی برعهده دارد و اعضای این کمیته توسط رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، یک خاخام و یک پرفسور مشغول به کار در بیمارستان های رژیم صهیونیستی انتخاب می شوند.
منبع: مشرق
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار