خطر ابتلا به بیماری های واگیر در مناطق سیل زده

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: احتمال ابتلا به بیماری های واگیر در مناطق سیل زده بسیار زیاد است که از این میان بیماری های منتقله از طریق آب شایع تر است.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص اقدامات وزارت بهداشت برای مناطق سیل زده گفت: در شرایط کنونی در مناطق سیل زده، مراقبت از جمعیت درگیر برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: احتمال ابتلا به بیماری های واگیر در مناطق سیل زده بسیار زیاد است که از این میان بیماری های منتقله از طریق آب شایع تر است، بنابراین تیم فعالی را در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شده است تا مسئولان بهداشتی برنامه ها را به صورت منظم برای بهبود وضعیت آب لوله کشی و آشامیدنی کنترل کنند.

گویا در ادامه گفت: خوشبختانه تاکنون مواردی از ابتلا به بیماری های واگیر گزارش نشده است اما هنوز نگرانی هایی بابت ابتلا به بیماری های واگیر دار تنفسی و پوستی وجود دارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه مناطق سیل زده شرایط آب و هوایی مساعدی دارند تاکنون هیچ بیماری تنفسی مشاهده نشده است اما کماکان بیماری های تنفسی را رصد می کنیم؛ همچنین با گرم شدن هوا احتمال ابتلا به بیماری های پوستی و شیوع پشه و حشرات افزایش پیدا می کند که برای کنترل بیماری هایی که از طریق حشرات منتقل می شوند، تیمی را داریم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت آب آشامیدنی مناطق سیل زده تحت کنترل است، عنوان کرد: آمادگی کامل برای مراقبت از مردم در مناطق سیل زده در برای عقرب گزیدگی داریم.

 وی در پایان گفت: همه نیروهایی بهداشتی در مناطق سیل زده در حال آماده باش هستند تا هر اتفاقی را بتوانند پاسخگو باشند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار