ساری،

توصيه های انتظامی برای فصل کشاورزان

فرماندهی انتظامی مازندران با توجه به آغاز فصل کشت به کشاورزان مازندرانی برای کاهش خسارت های مادی و معنوی توصیه هایی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، در این گزارش از کشاورزان خواسته شد برای جلوگيری از تصادفات جاده ای، خودروهای کشاورزی خود را حتی الامکان در هوای روشن حرکت دهند و اگر در شب قصد تردد دارند علاوه بر نصب شبرنگدر جلو و عقب ماشین آلات کشاورزی، راننده نیز از پوشش و لباس سفيد يا رنگ های روشن که بازتاب نور دارد استفاده کند.

با توجه به اینکه بیشتر کشاورزان برای سرکشی از مزارع خود با موتورسیکلت رفت و آمد می کنند از راکبان موتور خواسته شد، قبل از حرکت، مدارک وسیله نقلیه خود شامل کارت ، بيمه نامه شخص ثالث، گواهينامه را آماده کنند.

استفاده از کلاه ايمنی استاندارد، اطمینان از سالم بودن موتورسيکلت و تجهیزات برقی، نصب حداقلً2 عدد شبرنگ روی کمکهای جلو وعقب، پرهیز از جابجايی بار غير متعارف با موتورسيکلت و سوارکردن سرنشين اضافی از دیگر توصیه های نیروی انتظامی به موتور سواران است.

در این گزارش اعلام شد خيلی از تصادفات در مازندران و شمال کشور در سال های گذشته ناشی از استفاده ناصحيح از وسايل نقليه کشاورزی همانند تيلر، تراکتور، يدک های متصل و کِشنده اتفاق افتاده است اما بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی وسايل نقليه کشاورزی مختص کار در زمين های کشاورزی است و در صورت ورود به معابر بايد از حداقل تجهيزات ياد شده در آيين نامه شامل چراغ های سالم در جلو که فاصله 150 متری قابل رؤيت باشد و دو عدد چراغ با نور سفيد برای مشخص بودن عرض وسيله نقليه ، 2 عدد چراغ خطر با نور قرمز برای ترمز کردن و نشان دادن خطر و 2عدد مثلث شبرنگ نورتاب مجهز باشند و عدم استفاده از تجهيزات در وسايل نقليه اعم از کشاورزی و ساير وسايل نقليه نقص فنی محسوب شده و راننده آن به استناد ماده 200 آيين نامه راهنمايی و رانندگی مستوجب اعمال قانون و اعزام به پارکينگ تا حصول شرايط لازم خواهد بود.

در این گزارش آمده است با توجه به اینکه قانونگذار با استناد تبصره 2 ماده 2 آيين نامه راهنمايی و رانندگی مصوب 1384 همه وسايل نقليه را موظف به نصب پلاک کرده و تردد بدون پلاک ممنوع است، مأموران راهنمايی و رانندگی و پليس راه از تردد وسايط نقليه بدون پلاک تا انجام شماره گذاری ، جلوگيری می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، توصیه ، انتظامی ، فصل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار