اهواز؛

باند سارقان ميراث فرهنگی به بن بست رسید

رئيس اداره ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگري گتوند اعلام کرد: اعضای يك باند سارق ميراث فرهنگی در اين شهرستان درحال حفاری در يكی از محوطه های باستانی دستگير شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، يعقوب نگهداري در این خصوص گفت: در پي دريافت اطلاعات پايگاه حفاظت ميراث فرهنگي شهرستان مبني برحضور 7 سارق ميراث فرهنگي اقدام لازم براي دستگيري آنان آغاز شد.

وي خاطرنشان کرد: اين سارقان حين ارتكاب جرم و حفاري در يكي از مناطق تاريخي و ميراث فرهنگي در بخش عقيلي شهرستان گتوند با كمك نيروي انتظامي و پايگاه حفاظت ميراث فرهنگي دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

نگهداري اظهار داشت: ‌به همراه سارقان 1 دستگاه خودرو، 1 قبضه سلاح شكاري به همراه فشنگ و تعدادي وسايل حفاري کشف و توقيف گردید.

این مقام مسئول از حضور به موقع نيروي انتظامي و همكاري مقام قضايي شهرستان در اين رابطه تقدير و تشكر نمود و افزود: متهمان براي تحقيقات تكميلي و محاكمه در اختيار دستگاه قضايي قرار گرفتند.

رئيس اداره ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري شهرستان گتوند بیان کرد: اشياء قديمي و عتيقه نماد فرهنگ و شناسنامه يك قوم و ملت است و با سودجوياني كه قصد تخريب و يا سرقت اين آثار را دارند به شدت برخورد خواهد شد.

شهرستان گتوند يكي از شهرهاي تاريخي استان خوزستان بوده كه با 74 هزار نفر جمعيت در شمال خوزستان واقع قرار دارد.

انتهای پیام/ن - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.