آبادان؛

صدور کالا از گمرک خرمشهر

افزون بر سه میلیون و۷۰۰ هزار تن کالا از گمرک خرمشهر صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و تمرکز و محوریت بر تولید داخلی طی سال ۱۳۹۴، سه میلیون و ۷۶۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار از گمرک خرمشهر و شلمچه از مرزهای خشکی و آبی به عراق و کویت صادر شد.
 عارف باوی افزود: بر اساس آمار، میزان صادرات از گمرک خرمشهر و شلمچه از نظر وزنی ۱۵ برابر وزن کالای وارداتی به کشور از طریق گمرک خرمشهر و از نظر ارزش دلاری دو برابر ارزش واردات کشور از طریق همین گمرک است.
وی گفت: واردات کالا از گمرک خرمشهر در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ از نظر وزنی دو برابر کاهش و از نظر ارزش دلاری دو برابر کاهش را نشان می‌دهد.
 مدیرکل گمرک خرمشهر عمده کالاهای صادراتی از گمرک خرمشهر را مصالح ساختمانی از قبیل سیمان، پودر سنگ، گچ ساختمانی، میوه و تره بار، سبزیجات و صیفی جات، انواع علوفه اعلام کرد و درآمد عمومی واریزی به خزانه دولت از طریق گمرک خرمشهر را چهار هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال خواند.
 باوی افزود: سال گذشته ۳۹ هزار و ۵۳۲ نفر از بندر خرمشهر به مقصد کشورهای کویت و عراق و بالعکس با کمک کشتی مسافربری جابجا شدند.
گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان قرار گرفته است و تا خلیج فارس حدود ۶۰ مایل دریایی فاصله دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، صدور ، کالا ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.