بیرجند؛

عزت و کرامت زائرین مهم ترین اصل در مراسم حج

رعایت عزت، حرمت و کرامت زائرین مهمترین اصل در مراسم حج است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون نماینده بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گفت : مسئولین حج عربستان علاوه بر تامین امنیت زائرین ایرانی باید در جهت رعایت کرامت و بزرگی این عزیزان نهایت تلاش خود را به انجام برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی  فعالیت در حوزه عتبات و عالیات را از دیگر اولویت های کاری بعثه رهبری دانست و افزود :درایام عید نوروز   در سال جاری ۱۵۷ هزار نفر زائر از ایران به کربلا ،نجف و سایر اماکن متبرکه اعزام و ساماندهی شدند .

وی گفت : در سال گذشته بیش از ۳۵ هزار نفر مداح و روحانی در قالب کاروان های زیارتی به عتبات عالیات از طریق بعثه مقام معظم رهبری اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۲۱ نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان های مختلف در کشور در حال فعالیت هستند افزود : سال گذشته ،نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در بیرجند نیز راه اندازی شد .

وی به واقعه تلخ منا در مراسم حج در سال گذشته اشاره کرد و گفت :زائرین از تمامی کشورهای دنیا باید بتوانند درحریم امن الهی به انجام مناسک حج پرداخته و هیچ نگرانی نداشته باشند وامیدواریم درمراسم حج امسال به هیچ وجه شاهد تکرار اتفاقات ناگوار سال گذشته نباشیم .

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.