بندرعباس؛

برگزاری دومین همایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بندرعباس

دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری با حضور ۱۰۰ سرمایه گذار امروز در بندرعباس برگزار شد .

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در این همایش گفت : جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از راهبردهای اساسی برنامه ششم توسعه است .
 
محمدحسین فروزان مهر افزود : از برنامه های دولت جذب ۸۷۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز منابع در نظر گرفته شده است.
وی گفت : برای جذب این سرمایه گذاری فایناس و منابع خارجی سهمی بیش از ۳۰ درصد را در کنار منابعی همانند فروش اوراق مشارکت به عهده دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود : بعد از برجام، گام دوم ما استفاده از ظرفیت برجام در راستای شکوفایی همه جانبه اقتصادی کشور است.
 
فروزان مهر گفت : در شرایط کنونی، استانی همانند هرمزگان استانی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری است که در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری ، شیلات و صنایع، ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد.
 
وی افزود : دولت در ادامه طرح توسعه سواحل مکران قصد دارد، با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه توسعه اقتصادی ملی و محلی را در این منطقه راهبری و هدایت کند.
 
فروزان‌ مهر گفت : یکی از موضوع های که در دولت از اهمیت بالایی برخوردار است سواحل مکران است چرا که دولت قصد دارد از اقتصاد زمین پایه به سمت اقتصاد دریا پایه با استفاده از ظرفیت‌های ساحلی در جنوب و جنوب‌شرق حرکت کند.
 
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این همایش گفت: تنگ‌نظری‌ها و تعارفات یکی از دلایل مهم توسعه نیافتن و عدم وارد نشدن سرمایه‌گذار به مناطق مختلف کشور است که باید حل شود.
 
سید حمید کلانتری مردم هرمزگان را مزرداران واقعی و نمادی برای اتحاد مذاهب و اقوام مختلف دانست و افزود: این امر ظرفیت‌ها و شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان رقم زده است.
 
وی با اشاره به تولیدات آبزی، وجود جزایر، صنایع، معادن و بنادر در هرمزگان گفت : باید پرسید چرا با این همه ظرفیت، کماکان در این استان مشکلات وجود دارد.
 
کلانتری با بیان اینکه نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در هرمزگان عضو تعاونی‌ها هستند، از هرمزگان به عنوان استان تعاون و تعاونی یاد کرد و افزود: باید از تعاونی‌ها در این استان حمایت همه جانبه داشت و مشکلات آنها را برطرف کرد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی هم در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در بندرعباس گفت : تا افق ۱۴۰۴قریب به ۵۰ هزار هکتار به پرورش میگو اختصاص می‌یابد که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان دگرگونی چهره اقتصاد استان را متصور بود.
 
حسن رکنی با بیان اینکه تا سال ۹۲ تراز مالی حوزه کشاورزی منفی بوده است،گفت: عدد ۸۲ میلیارد تراز منفی به مثبت پنج میلیارد رسیده که امسال حتی با توجه به شرایط خوبی که داشته‌ایم بی‌نیازی به واردات گندم را تجربه خواهیم کرد.
 
وی افزود : پارسال ۷۰ هزار تن گوشت مرغ صادر شده که می توان با سرمایه‌گذاری‌های جانبی خطوط تکمیلی جنب کشتارگاه‌ها راه‌اندازی کنیم.
 
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش طیور و دام در کشور بسیار گسترده است، افزود:‌ استعدادهای خوبی در حوزه کشاورزی کشور داریم که باید این فرصت‌ها را به ثروت تبدیل کنیم.
 
رکنی گفت: دولت تولید ۲۰۰ هزار تن پرورش آبزی در قفس کشور در نظر گرفته شده که امسال تاکنون ۶۰ هزار تن آبزی تولید شده است..وی افزود : همچنین برای حضور ۱۰۰ شناور صیادی از کشور ایران برای حضور در آب های بین‌المللی برای افزایش توان صید حوزه شیلاتی کشور نیز هدفگذاری شده است.
 
وی افزود: تا افق ۱۴۰۴ قریب به ۵۰ هزار هکتار به پرورش میگو اختصاص می‌یابد که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان دگرگونی چهره اقتصاد استان را متصور بود.
 
استاندار هرمزگان هم در این همایش گفت: اولویت های سرمایه گذاری در هرمزگان در ۹۸ طرح در بخش های مختلف اقتصادی مشخص شده است.
 
.جاسم جادری افزود : برگزاری موفق نخستین همایش سرمایه گذاری هرمزگان در اسفند ۹۳ منجر به بستن ۳۱ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی و خارجی شد و بر این اساس تصمیم گرفتیم دومین همایش را برگزار کنیم.
 
وی گفت : هرمزگان در سال ۹۳ رتبه نخست کشوری در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی را کسب کرد و سال گذشته نیز این استان تسهیلاتی معادل هفت هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان را از این صندوق برای طرح های سرمایه گذاری دریافت کرد.
 
.درحاشیه این همایش نمایشگاه توانمندیها وفرصت های سرمایه گذاری هرمزگان در هتل هرمز بندرعباس گشایش یافت .
همایش فرصت های سرمایه گذاری تا فردا در بندرعباس ادامه دارد .
در این همایش دو روزه سرمایه گذارانی از ایتالیا ، اسپانیا ، چین ، کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور دارند که قرار است در بخش های انرژی ، صنعت –معدن و حمل نقل سرمایه گذاری کنند .
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.