کرمانشاه؛

تامین آب مورد نیازصنایع درکرمانشاه بدون هیچ محدودیتی

وزیر نیرو گفت: بدون هیچ محدودیتی حاضریم آب مورد نیاز صنایع را در استان کرمانشاه تامین کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمید چیت چیان گفت: طی یکی، دو سال اخیر حدود 1700 میلیارد تومان طرح آبی در این استان اجرا شده است.
وی طرح گرمسیری را بزرگترین طرح آبی حال حاضر کشور معرفی کرد و گفت: این طرح می تواند دستمایه توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه غرب کشور شود.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح گرمسیری چند صد میلیون مترمکعب آب وارد استان کرمانشاه می شود، گفت: اولویت استفاده از این منابع آبی باید با بخش صنعت باشد.
وزیر نیرو افزود: در حوزه کشاورزی نیز استفاده از این منابع آبی باید با هدف تولید محصولاتی باشد که با نگاه صادراتی و متناسب با نیاز بازار کشورهایی همچون روسیه، کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.
وی افزود: در کنار این باید صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین شبکه حمل و نقل برای رساندن این تولیدات در کوتاهترین زمان به بازار کشورهای هدف شکل بگیرد.
وی گفت: تنها در این صورت است که سرمایه گذاری عظیمی که در طرح گرمسیری انجام شده توجیه خواهد داشت، والا اگر با این منابع آبی بصورت سنتی کشاورزی کنیم، جبران هزینه های این طرح نخواهد شد.
وی با بیان اینکه باید از این شرایطی که بواسطه طرح گرمسیری در غرب کشور ایجاد شده بهترین استفاده را ببریم، گفت: این طرح می تواند غرب کشور را به یکی از نقاط ثقل توسعه کشور تبدیل کند.
چیت چیان با اشاره به تسریع در اجرای طرح گرمسیری گفت: وزارت نیرو با مجوزی که از مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در اجرای این طرح گرفته، سال گذشته به اندازه مجموع سه سال گذشته در این طرح فعالیت کرده است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: وزیر ، نیرو ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار