حرکت آرام قطب شمال و جنوب به سوی این کشورها

گرم شدن کره زمین تنها باعث بالا رفتن دمای هوا نمی شود و حتی می تواند در سطحی بسیار بالاتر در منظومه شمسی باعث تغییراتی عظیم در نحوه گردش زمین بدور خود شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، بر اساس جدیدترین مطالعات انجام شده، گرم شدن کره زمین باعث تغییر نحوه حرکت کره زمین و لرزش آن در مدار داخلی خود شده است.

در عین حال گرم شدن کره زمین باعث حرکت قطب شمال و آب شدن یخ های آن و بویژه منطقه گرینلند و حرکت قطب شمال از محل خود شده است.

بررسی ها نشان می دهند، به پدیده آب شدن یخ های قطب شمال، حرکت قطبی می گویند.

بر این اساس ذوب شدن یخ ها بویژه در کشور گرینلند باعث تغییر توزیع وزن در کره زمین شده است.

نتایج این مطالعه در مجله پیشرفت علوم به چاپ رسیده و نشان می دهد قطب شمال در حال لرزش و حرکت از جای اصلی خود است.

بر اساس مطالعات و تحقیقات نجومی تمامی سیارات حاضر در منظومه شمسی دارای یک حرکت داخلی به دور مدار خود هستند که این حرکت در اثر وجود قطبین شمال و جنوب هر سیاره رخ می دهد.

حوادثی چون انفجارهای مهیب، بروز زلزله ، آتش فشان، سونامی و در حال حاضر بر هم خوردن مکان قطبین شمال و جنوب می تواند حرکت به دور مدار داخلی سیاره را تحت تاثیر قرار دهد و باعث تغییر زاویه حرکت شود.

دانشمندان با مطالعه دقیق برروی حرکات قطبی از سال 1899 و نیز در تمامی قرن حاضر دریافته اند قطب شمال در حال حرکت به سمت کشور کانادا بوده است و اکنون به سمت کشور انگلستان حرکت می کند.

تغییر حرکت و نوسان محور چرخشی کره زمین در حال حاضر اثری بر روی حیات انسان ها نمی گزارد اما در آینده این مسئله به همراه تغییر مکان قطبین شمال و جنوب و آب شدن یخ ها می تواند به چالشی عظیم برای زندگی انسان تبدیل شود.

نکته جالب و منحصر بفرد در خصوص تغییر قطبین زمین این است که قطب جنوب نیز در همان مسیر قطب شمال در حال حرکت است و به سوی آمریکای جنوبی حرکت می کند.

این یافته ها توسط مطالعات انجام شده توسط ماهواره های رصد کره زمین و رصد خانه های زمینی و اندازه گیری میزان آب و تصاویر هوایی بدست آمده است.

کارشناسان هنوز بدرستی نمی دانند که این تغییر قطبین و لرزش کره زمین چه تبعاتی را در آینده کره زمین و اهالی آن دارد.


منبع : دیلی میل


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار