سنندج؛

برگزاری جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی در كردستان

مدیركل ورزش و جوانان استان كردستان ازبرگزاری جشنواره بین ‌المللی بازی ‌های بومی و محلی در 31 اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان مریوان خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،حامد جولایی با اعلام این مطلب گفت:با رایزنی های به عمل آمده با فدراسیون ورزش های روستایی مقرر شد یك جشنواره بین ‌المللی بازی ‌های بومی و محلی روز 31 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی شهرستان مریوان برگزار شود.

وی افزود: در این جشنواره تیم‌ هایی از استان ‌های كردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان، لرستان و استان مركزی حضور خواهند داشت.

مدیركل ورزش و جوانان استان كردستان بیان كرد: در بخش بین الملل نیز ورزشكارانی از استان‌ های سلیمانیه، اربیل و دهوك و چند تیم دیگر از عراق حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: زوران، طناب كشی، هه لپه ركی یا رقص كردی و مراسمات سنتی از جمله بازی های بومی و محلی این جشنواره است كه شركت كنندگان دریک با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

جولایی درپایان افزود: ازجمله اهداف این جشنواره می توان به زنده نگه داشتن آیین ها و سنن بومی و محلی، ایجاد فضای شور و نشاط در استان، تمركززدایی در اجرای برنامه های ورزشی و معرفی توانمندی های استان كردستان به دیگر هم وطنان اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.