اصفهان؛

آغاز رویداد ملی کارآفرینی هم نت روستا در اصفهان

رویداد ملی کارآفرینی هم نت روستا با هدف راه اندازی کسب و کار با مشارکت روستاییان در اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: امروزه جامعه روستایی کشورمان با مشکل های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه است که باید بدنبال راه حلی برای آنها باشیم.

محمد حسین عمادی گفت: نظام آموزش عالی کشورمان خود را برای حل این مشکل ها آماده نکرده است و ما با هزاران دانش آموخته بیکار مواجه هستیم.

وی افزود:تا کنون توسعه روستاها مبتنی بر توسعه عمرانی و کمی و ایجاد زیرساخت ها مانند برق و گاز و همسان سازی آنها با شهرها بوده است در حالیکه باید به فرصت های کارآفرینی توجه شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: توسعه روستایی، راهبرد همه جانبه در چارچوب توسعه ملی بمنظور بهبود متوازن وضعیت جوامع روستایی از طریق توانمند کردن مردم برای تامین نیازهای اولیه و تضمین مدیریت پایدار و منابع است.

وی افزایش بهره وری و رقابت پذیری در بخش کشاورزی، افزایش سهم اقتصادی فعالیت های غیر کشاورزی، بهبود رفاه اجتماعی و مدیریت ریسک و آسیب پذیری را از عناصر اصلی توسعه روستایی برشمرد و گفت:در توسعه پایدار روستاها باید بدنبال تقویت مدیریت پایدار منابع طبیعی نیز باشیم.

رویداد کارآفرینی هم نت روستا تا سوم اردیبهشت در اصفهان برگزار و در روز پایانی از تیم های برتر ارائه کننده ایده های کارآفرینانه در روستاها تجلیل می شود.

حدود 21 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در روستاها زندگی می کنند و حفظ منابع طبیعی و تولید دامی و زراعی ما به آنها وابسته است لذا باید اقبال و توجه بیشتری به موضوع توسعه پایدار روستایی شود. 


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.