ساری،

احیا صنایع دستی برای افزایش اقتصاد خانوارهای روستایی

احیا و گسترش صنایع دستی سبب افزایش رونق اقتصادی خانوارهای روستایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استاندار مازندران با بیان اینکه در گذشته 40 درصد اقتصاد خانوار از طریق صنایع دستی تأمین می‌شد گفت: این حرفه، کاری تلفیقی و درآمدزا در کنار کشاورزی بود، ولی امروزه مطرود شده که باید احیا شود.

فلاح افزود: نقش فرمانداران، بخشداران و دهیاران در حوزه صنایع دستی چشم‌گیر است و هر روستایی که بتواند یک طرح اقتصادی، تولیدی و خدماتی ارائه دهد از تسهیلات چهار درصد برخوردار می‌شود.

وی گفت: تسهیلات کم‌بهره به فعالان صنایع دستی مازندران ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته 62 هزار شغل در مازندران و در بخش صنایع نیز، 200 کارخانه فعال شده و از حالت رکود درآمد، افزود: شناسنامه واحدهای تولیدی فعال و متوقف باید تا دو هفته دیگر از سوی فرمانداران آماده شود.

وی بابیان اینکه تمام موارد و راه‌حل‌های علمی محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات با سرعت عمل حل شود، بیان کرد: دفتر نمایندگی برای پنجره واحد سرمایه‌گذاری در غرب استان نیز تشکیل شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های کوچک نمی‌توانند صادرات‌محور شوند، افزود: اما امروزه شرکت‌های بزرگ ایجاد شد که اگر شرکت‌های کوچک مستقر در یک منطقه که فعالیت‌های مشابهی دارند، تجمیع شوند، مقرون به‌صرفه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار