اهواز؛

كنترل بيماري تب برفكي در خوزستان

مديركل دامپزشكي استان خوزستان بیان کرد: خوشبختانه با تلاش و برنامه ريزي صورت گرفته، بيماري تب برفكي در اين استان تحت كنترل می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفي كناركوهي اظهار كرد: بيماري تب برفكي كه به دلايل متعدد نظير حساس بودن دام، نداشتن پوشش ايمني، تراكم دامي بالاي فصلي، نزولات آسماني استان و ورود تعداد بالايي از دام هاي عشاير كوچ رو در استان شايع شده بود با تلاش شبانه روزي كنترل و كانون هاي بيماري به تعداد اندك و انفرادي تعديل يافت.

وي افزود: كنترل كامل بيماري با توجه به ماهيت عامل آن كه از سرعت انتشار بالايي برخوردار است امري مشكل و مستلزم صرف زمان بيش تري است.

كناركوهي بيان داشت: اين سازمان با پيش بيني ورود بحران در اوايل سال ۱۳۹۴ و برگزاري جلسات كارشناسي با مسئولان سياسي، مالي و تشكل هاي دام پروري استان و دريافت كمك و مساعدت هاي آنان، توانست در حد قابل قبولي خسارت وارد بر سرمايه دامي استان را كاهش دهد.

مديركل دامپزشكي استان خوزستان يادآور شد: البته اين امر به معنا نيست كه خسارت وارده كم است، ولي نسبت به قدرت تخريبي ويروس عامل بيماري و در مقايسه با آنچه انتظار مي رفت، خسارت وارده در حد قابل قبولي كنترل شد.

وی گفت: اين موضوع در بررسي هاي تحليلي اخير، به صورت تلويحي به آن اشاره شده است و قطعا اين مهم بدون پيش بيني به موقع بروز بحران، برنامه ريزي صحيح و حمايت هاي مالي و سياسي استانداري و مساعدت هاي مديريت بحران استان امكان پذير نبود.

كناركوهي اذعان كرد: در اين زمان كه بيماري در حال فروكش است جا دارد از تجديد رعب و اضطراب بين دامداران و برخورد احساسي با موضوع اجتناب شود تا اين اداره كل فرصت آن را داشته باشد، حداقل بخشي از توان پرسنلي و خدماتي خود را به پيشگيري از ساير بيماري هاي فصلي قرار دهد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار