یزد ؛

یزد ،رتبه نخست در کاهش بارندگی

براساس آمار رسمی سازمان هواشناسی کشور یزد از نظر خشکسالی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین امامی مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: این استان از لحاظ میزان بارندگی در کشور در پایین ترین رتبه قرار دارد ، امسال استان از لحاظ بارندگی در وضعیت خوبی قرار ندارد و در یک وضعیت حاد و ویژه قرار داریم.

امامی با بیان اینکه این استان طی 16 ساله گذشته بصورت دائم با خشکسالی دست و پنجه نرم کرده است گفت: امسال براساس آمار ارئه شده ، وضعیت حادتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به کاهش 53 درصد بارندگی در استان تصریح کرد: کاهش بارندگی های امسال استان در 40 و 50 سال اخیر بی سابقه و بی نظیر بوده و تبعات ان گربیانگیر استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر چه در تامین آب آشامیدنی در سال های قبل مشکل داشتیم اما شاید امسال حادتر شود، وضعیت قنات و چاههای استان برای تامین آب آشامیدنی بویژه در حوزه شیرکوه در شهرستانهای تفت و مهریز قطعا با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به بارندگی فروردین یاد آور شد: این بارش مقطعی بود و اثر بخش نبوده است و در بخشی زیادی از استان اصلا بارندگی نبوده است.

شهر یزد با 17میلیمتر، کمترین میزان بارندگی در سطح استان را دارد که عمق خشکسالی را نشان می دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار