همدان؛

بی خطرسازی زباله های عفونی در همدان

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: با نظارت محیط زیست زباله‌های عفونی در شهرستان همدان بی‌خطرسازی می‌شود و دراین رابطه هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد .

به گزارش خبرنگار بی خطرسازی زباله های عفونی در همدانگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجاهد بنی عامریان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با بیان اینکه باید همواره به مبحث دفع و بی‌خطرسازی پسماند زباله‌های عفونی توجه ویژه شود عنوان کرد: سازمان محیط زیست، مرجع تشخیص نوع پسماند و بی‌خطر بودن آن است که طبق آزمایشات این نهاد زباله‌های عفونی در شهرستان همدان به خوبی بی‌خطرسازی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه سلامت مردم بعد از انقلاب به طور ویژه در دستور کار دولت قرار گرفت و اکنون نیز این موضوع جزء 3 اولویت نخست کشور است، خطاب به سازمان ورزش وجوانان بیان کرد: لازم است که استخر‌های زیرمجموعه این نهاد براساس دستورالعمل وزارت بهداشت مجهز به دستگاه الکترولیز نمک شود.

معاون فنی مرکز بهداشت همدان نیز در این کارگروه با اشاره به اینکه بیماری‌های واگیردار در کشور کنترل شده است عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در آینده سونامی بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری های قلبی و سرطانی در جامعه بیشتر شود.

بابک کریمی گفت: پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی 1394 تا 1404 شیوع بیماری دیابت در کشور به 11.37 درصد برسد و جمعیت 7 درصدی را مبتلا کند.

وی با اشاره به تهیه سند راهبردی سلامت سالمندان گفت: برنامه ملی تحول نظام سلامت، رفاه و منزلت سالمندان در سال 90 تنظیم شده که دارای سه کمیته رفاه، منزلت‌ و سلامت است.

وی با اشاره به سرشماری‌های صورت گرفته در ایران گفت: در سال 75، 6.3 درصد جمعیت و در سال 85، 8.3 درصد جمعیت ایران را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دادند که پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 این تعداد به 24.9 درصد برسد. کریمی اظهار کرد: طبق سرشماری سال 94 از بین جمعیت 672 هزار و 244 نفر در همدان به ازای هر 10 نفر یک نفر بالای 60 سال بودند که این یک هشدار است.

وی همچنین به اجرای برنامه های هفته سلامت در ایران از یکم تا هفتم اردیبهشت اشاره کرد و گفت: یکم اردیبهشت با شعار عزم ملی برای تحقق اهداف سند بیماری‌های غیر واگیر، دوم اردیبهشت بهداشت عمومی، سوم اردیبهشت فعالیت بدنی، ورزش و سلامت، چهارم اردیبهشت غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سالم، پنجم اردیبهشت سلامت، نقش غذا و دارو، ششم اردیبهشت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حوزه سلامت، هفتم اردیبهشت آموزش، خودمراقبتی و سلامت به عنوان روزشمار هفته سلامت نام‌گذاری شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: مشکلی که هم اکنون در سطح شهر در زمینه پسماند زباله‌های عفونی مشاهده می‌شود بحث جمع آوری این زباله‌ها است.

بابک مهدی آزاد تصریح کرد: در همدان 46 کلینیک و آزمایشگاه، 440مطب و 9 بیمارستان وجود دارد که زباله‌های آنها باید بی‌خطرسازی شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از مطب‌ها همکاری‌های لازم را در بحث تحویل به موقع زباله‌های عفونی خود به شهرداری ندارند و زباله‌های این واحدها همراه با زباله‌های عادی جمع آوری می‌شود.

بهاره نوری صفا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان نیز در این باره بیان کرد: اکنون بر اساس گزارش آزمایشگاه مورد اعتماد محیط زیست، زباله‌های بیمارستان‌های همدان بی‌خطر است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. گفتنی است در این کارگروه از عملکرد سازمان زیباسازی شهر همدان در ایام نوروز به دلیل ابتکار در ساخت نماد‌ها تقدیر شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.