یزد؛

آغاز مراسم اعتكاف با حضور14هزار نفر

مراسم اعتكاف با حضور افزون بر 14 هزار نفر دراستان یزد آغاز شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام علي كارگ معاون فرهنگی مديركل تبليغات اسلامی يزد گفت: مراسم اعتكاف در يزد و مناطق و شهرستانهای تابعه استان تا روز شنبه 15 ماه رجب ( چهارم اردبيبهشت ماه ) ادامه دارد .

وی با اشاره به اينكه 160 مسجد در استان يزد پذيرايی معتكفان است، بر انجام برنامه های مذهبی، سخنرانی ، دعا و نيايش ، پاسخ به سوالات شرعی و شبهات و مديحه سرايی تاكيد كرد.

معاون فرهنگی مديركل تبليغات اسلامی استان يزد افزود: مراسم معنوی اعتكاف امسال نيز همانند سال‌های گذشته با استقبال خوب مردم دين‌مدار و بخصوص جوانان مواجه شده است .

كارگراضافه کرد: پارسال افزون بر 14 هزار و 500 نفر در مراسم معنوی اعتكاف شركت كردند كه آمار خوبی در بين استان های كشور محسوب می شود .

اين مسئول ادامه داد: حدود 70 درصد شركت‌كنندگان در مراسم معنوی اعتكاف را زنان و دختران تشكيل می‌دهند كه بخش عمده آنها جوانان مومن هستند.

كارگر همچنين از برگزاری بخش دانش آموزي اعتكاف مخصوص برادران در يزد خبر داد و گفت: مراسم اعتكاف دانش آموزي در مسجد جامع يزد برگزار شده است .

وي به اهميت و نقش اعتكاف و حضور قشرهاي مختلف مردم و جوانان در آن اشاره و بر بهره گيری از فيوضات ماه مبارك و پر خير و بركت رجب تاكيد كرد.

استان يزد با يك ميليون و 70 هزار نفر جمعيت در مركز جغرافيايی ايران به عنوان دارالعباده شناخته می شود .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار