رشت؛

افتتاح نخستین دهکده سلامت در رشت+تصاویر

نخستین دهکده سلامت توسط شهرداری در راستای فرهنگ سازی و ترویج شیوه های زندگی سالم افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی بهارمست در مراسم افتتاح نخستین دهکده سلامت توسط شهرداری رشت، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر با اشاره به شعار روز جهانی بهداشت که  غلبه بر دیابت نام گذاری شده به تشریح برنامه های هفته سلامت پرداخت.

 معاون خدمات شهری اظهار داشت: در راستای توجه به سلامت جسمی و روحی و به رسمیت شناختن زندگی همراه با آرامش برای تمامی شهروندان و ارائه خدمات بهتر به این عزیزان، برای نخستین بار در سطح شهر رشت دهکده سلامت توسط شهرداری به بهره برداری رسیده است.

 وی هدف از ایجاد این مرکز را فرهنگ سازی، ترویج شیوه های زندگی سالم دانست و گفت: در واقع هدف مجموعه شهرداری برخورداری محلات محروم از امکانات رفاهی و بهداشتی بوده که در همین خصوص این دهکده با ۲۰ غرفه در عناوین سلامت (مشاوره روانشناسی و غربالگری قند خون و فشار خون ) ، ایمنی و سلامت ، مشاوره پزشکی رایگان، ایستگاه تندرستی (غذای سالم)، ثبت نام اهداء عضو و ... با همکاری سازمان های مرتبط با این امر آماده ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران می باشد. 

 معاون خدمات شهری از افتتاح تالار گفتمان شهر سالم در این دهکده خبر داد و عنوان کرد: این تالار مرکزی در جهت گسترش سطح آگاهی سلامت شهروندان، اتاق فکر و تصمیم سازی انجمن های مردم نهاد و مکانی برای برگزاری کارگاهها و کلاس های آموزشی خواهد بود. 

 همچنین در این پایان این مراسم تفاهم نامه های مابین شهرداری رشت  با سازمان  بهزیستی،  مرکز بهداشت، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز پرتو (کودکان کار) منعقد گردید.

افتتاح نخستین دهکده سلامت در رشت


افتتاح نخستین دهکده سلامت در رشت

افتتاح نخستین دهکده سلامت در رشت

افتتاح نخستین دهکده سلامت در رشت

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.