پس از واتس اپ؛

سیستم رمزگذاری end-to-end به وایبر افزوده شد

نرم افزار وایبر برای محافظت از حریم شخصی کاربران سیستم رمزگذاری end to end را به اپلیکیشن خود اضافه کرد.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که تلگرام تقریباً بازار داغ پیام‌رسان‌های اینترنتی (حداقل در ایران) را در دست خود گرفته و می‌توان آن را جانشین وایبر دانست اما همچنان وایبر در میان مردم سایر ملت‌ها موقعیت خود را حفظ کرده و از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها است.


اضافه شدن سیستم رمزگذاری end-to-end به وایبر


 کاربران ویندوزی و ویندوزفونی که از وایبر استفاده می‌کنند نیز کم نیستند، به همین منظور وایبر نیز به روز رسانی‌هایی را برای اپلیکیشن ویندوزفونی خود منتشر می‌کند. مدتی پیش، واتس اپ سیستم رمزگذاری end-to-end را برای تمامی کاربران خود فعال کرد و حال امروز وایبر نیز به منظور محافظت از حریم شخصی کاربران، این سیستم رمزگذاری را در قالب یک به روز رسانی برای اپلیکیشن خود فعال کرده است.

اپلیکیشن تلگرام نیز از همان ابتدا به عنوان یکی از ایمن‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، این سیستم رمزگذاری را داشت. این بدان معناست که تمامی فایل‌های ارسالی شما از جمله تصاویر و ویدیوها نیز به صورت end-to-end رمزگذاری می‌شوند. اگر نمی‌دانید این به چه معناست، باید بگوییم که در این سیستم، پیام‌ها و فایل‌های شما، قبل از این‌که ارسال شوند، درون گوشی خود شما رمزگذاری می‌شوند و تنها در دستگاه مبدا قابل رمزگشایی هستند و هیچ‌کس، از جمله کارمندان وایبر نیز نمی‌توانند به محتوای پیام یا فایل‌های شما دسترسی داشته باشند.


اضافه شدن سیستم رمزگذاری end-to-end به وایبر


متاسفانه وایبر اعلام کرده که این به روز رسانی تنها برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل در دسترس است و کاربران ویندوزفون ۸ و ویندوزفون ۸.۱ نمی‌توانند آن را دریافت کنند اما همچنان می‌توانند از نسخه فعلی اپلیکیشن وایبر استفاده کنند.


اضافه شدن سیستم رمزگذاری end-to-end به وایبر


پس از ارائه این به روز رسانی، نسخه اپلیکیشن به ۶.۰ ارتقا می‌یابد که ویژگی‌های زیر را شامل می‌شود:

اضافه شدن سیستم رمزگذاری end-to-end
امکان کشیدن و انداختن تصاویر و دیگر فایل‌ها به داخل چت‌ها
امکان به اشتراک گذاری مستقیم مخاطبین با دیگر اپلیکیشن‌ها
وایبر همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن یونیورسال ویندوز ۱۰ که به زودی عرضه می‌شود نیز از سیستم رمزگذاری end-to-end پشتیبانی خواهد کرد. وایبر مدتی است که بر روی اپلیکیشن یونیورسال خود کار می‌کند و چندی پیش نیز آزمایش بر روی آن را آغاز کرده است.

منبع: وین فون

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
الان دیگه دیره که اومده
آمدی ولی حالا چرا
آخرین اخبار