رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از هیروشیما دیدن می‌کند

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند قرار است باراک اوباما ماه آینده پس از نشست گروه هفت، از هیروشیما دیدن کند.

رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از هیروشیما دیدن می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، قرار است ماه آینده پس از نشست گروه هفت از هیروشیما دیدن کند.

روزنامه «نیکِی» ژاپن جمعه (3 اردیبهشت) به نقل از یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش کرد واشینگتن قصد دارد پیشنهاد سفر اوباما به ژاپن در تاریخ 7 خرداد (27 می) را با توکیو مطرح کند.

مقام‌های ژاپن تا کنون درباره این خبر اظهار نظر نکرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی نیز پیش از این به نقل از مقام‌های دولتی اعلام کردند رئیس جمهور این کشور قصد دارد به هیروشیما سفر کند.

چنانچه این سفر محقق شود، این نخستین بار است که یکی از روسای جمهور آمریکا در زمان تصدی این سمت از هیروشیما دیدار کرده است.

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا نیز ماه گذشته در اقدامی تاریخی از پارک و موزه یادبود صلح هیروشیما در ژاپن دیدار کرد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، که فروردین‌ماه برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه هفت راهی هیروشیما شده بود، تنها مقام ارشد امریکایی است که تا کنون از این مکان دیدار کرده است.

بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی در جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، انجام شد. این حمله، که تنها حمله اتمی جهان محسوب می‌شود، علاوه بر کشتن حدود 220 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی بودند، هیروشیما و ناگازاکی را با خاک یکسان کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار